kungfisk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    kungfisk??

    vem är den fiskarna hos er kung som bestämmer???????
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...
  • Sacrium
    Användare
    • november 2005
    • 353

    #2
    Det brukade variera mellan Auratusen eller Lombardoin. Beroende på formen för dagen. Numera är både de dominerande hanarna borta och istället har en stor kolsvart Crabro tagit över dominansen i karet.

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #3
      Ursprungligen postat av classe
      vem är den fiskarna hos er kung som bestämmer???????
      min kung fisk är den metria.callianos "ob-zebra" hane är idag..

      förra oxåå den gamla längsen är den

      metria. esthera. röd zebra hane som färg den ljusblå..
      mel.auratus och metria.lombordi innan två hanar samma strid förra gamla innan längsen men den finns inte nu längsen..
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • april 2007
        • 1147

        #4
        Ursprungligen postat av Sacrium
        Det brukade variera mellan Auratusen eller Lombardoin. Beroende på formen för dagen. Numera är både de dominerande hanarna borta och istället har en stor kolsvart Crabro tagit över dominansen i karet.
        ja den är klart den finns men ingen hos mig hemma där så själv konstigt den ser alltid kung så klart.. min själv är metria.callianos "ob-zebra" är kung den hane är färg gula..jag har oxåå den ps.crabro själv den hemma den är så svagt..
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        • Sacrium
          Användare
          • november 2005
          • 353

          #5
          Jaså? Det är lite olika det där. Köpte fem stycken Crabro 2+3 hos Kent i nol och lyckades få en total jackpot där alla fem växt till sig och färgat helt otroligt.

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • april 2002
            • 4594

            #6
            Mina totalt främmande Vieja synspilum är helt klart diktatorer. Det finns garanterat inte en enda malawiciklid som står emot dem, så den firren bör inte blandas med klen fisk som malawiciklider
            Tony Englund

            Kommentar

            • classe
              NCS Medlem
              • april 2007
              • 1147

              #7
              Ursprungligen postat av Sacrium
              Jaså? Det är lite olika det där. Köpte fem stycken Crabro 2+3 hos Kent i nol och lyckades få en total jackpot där alla fem växt till sig och färgat helt otroligt.
              jaa jag köp den oxåå den hos kent i nols den så den är bra affäre där så klart den min den metria.callianos "ob-zebra" den gula färg hane med 4 vita vanilj honor där så den har två eller tre ggr varit munruvare den innan men den hane är strid så¨klart i 375 liter akvarium... jag själv egna ser den labtrewavasae är tufft så klart den men den är inte så stark ser ut men den många olika sin fiskar hemma akvariet.. kul prata om den sitt kungar fiskarna.. jag tycker bra den kent nols där en affäre..och samma jag har den 1+3 ps.crabro ganska den starkare ser ut men inte så farlig ser ut hos mig hemma så den köpte jag i herkules zoo.. min stor minns mkt länge gamla 12-15 år sedans hade jag mbuna den är ps.rödzebra hane kung ljusblå) sen bort sig efter ta två av mellan hanar är den en metria.lombordi och mel.auratus gamla min akvarium 222liter innan. skojj se den aggressiv två samma kung i ett akvarium..
              Senast redigerad av classe; 08 maj 2007, 19:29.
              375 LITER Malawi arter..
              74 Liter Malawi yngel...

              Kommentar

              • Sacrium
                Användare
                • november 2005
                • 353

                #8
                Ja helt klart en bra affär. Är lite nyfiken på att ta mig neråt för att se om han har kvar några Trewavasae higga reef. Tänkte försöka göra ett lekakvarie där bara trewavasae higga reef, m.zebra nakantenga och melanochromis northern blue ska gå. Så får vi se om dom leker.

                Kommentar

                • classe
                  NCS Medlem
                  • april 2007
                  • 1147

                  #9
                  Ursprungligen postat av Tony
                  Mina totalt främmande Vieja synspilum är helt klart diktatorer. Det finns garanterat inte en enda malawiciklid som står emot dem, så den firren bör inte blandas med klen fisk som malawiciklider
                  jaavisst du har rätt den man måste lära sig så klart och veta kunskap så klart..
                  375 LITER Malawi arter..
                  74 Liter Malawi yngel...

                  Kommentar

                  • classe
                    NCS Medlem
                    • april 2007
                    • 1147

                    #10
                    Ursprungligen postat av Tony
                    Mina totalt främmande Vieja synspilum är helt klart diktatorer. Det finns garanterat inte en enda malawiciklid som står emot dem, så den firren bör inte blandas med klen fisk som malawiciklider
                    jaavisst du har rätt den man måste lära sig så klart och veta mera så vad har fisk för den rätt klassisk..
                    375 LITER Malawi arter..
                    74 Liter Malawi yngel...

                    Kommentar

                    • classe
                      NCS Medlem
                      • april 2007
                      • 1147

                      #11
                      Ursprungligen postat av Sacrium
                      Ja helt klart en bra affär. Är lite nyfiken på att ta mig neråt för att se om han har kvar några Trewavasae higga reef. Tänkte försöka göra ett lekakvarie där bara trewavasae higga reef, m.zebra nakantenga och melanochromis northern blue ska gå. Så får vi se om dom leker.
                      jag har lab.trewavase occra f1. är den röd hane med rosa-vit hona. är nu i munruvare den skall bli barn av hona den så jag ta och spara den så jag köpt den förra 6-7 veckor hos kent i nols den för lab.trewavase hane o hona för den f1.. den har blev munruvare hona den för den men synd inte kung själv den så fast nu min metria.callianos "ob-zebra".. jag egna så klart tycker bra hos kent i nols där har så många bra fiskar där olika färgare och nästan alla har han den så klart.. jag tycker den ser tufft hos mel.chipokae är starkast aggressiv för hane den.. kanske ni känner den fisk namn?? den kan inte hålla ihop med auratus..
                      375 LITER Malawi arter..
                      74 Liter Malawi yngel...

                      Kommentar

                      • Ove Planstedt
                        NCS Medlem
                        • maj 2006
                        • 1816

                        #12
                        Ursprungligen postat av Tony
                        Mina totalt främmande Vieja synspilum är helt klart diktatorer. Det finns garanterat inte en enda malawiciklid som står emot dem, så den firren bör inte blandas med klen fisk som malawiciklider
                        Intressant, trodde att dessa ettriga små Malawi firrar kunde reta gallfeber och halv stressa ihjäl en så pass lugn och fin Vieja som synspila.

                        Kommentar

                        • classe
                          NCS Medlem
                          • april 2007
                          • 1147

                          #13
                          Ursprungligen postat av Sacrium
                          Det brukade variera mellan Auratusen eller Lombardoin. Beroende på formen för dagen. Numera är både de dominerande hanarna borta och istället har en stor kolsvart Crabro tagit över dominansen i karet.
                          stämmer du det men känner mkt den igen så samma även metria.röd zebra för hane oxåå eller samma med nån den callianos och mbenijj för hane oxåå men ser mest jag på mel.chipoake är mest farligast för hane kung eller hur?? jag tycker den lab.golden är snällast fisk ?? elller ps.sp"ace"?? eller hur dååå?????
                          Senast redigerad av classe; 08 maj 2007, 21:12.
                          375 LITER Malawi arter..
                          74 Liter Malawi yngel...

                          Kommentar

                          • Sacrium
                            Användare
                            • november 2005
                            • 353

                            #14
                            Mja jag har aldrig haft golden så jag vet inte, jag har alltid tyckt att den verkat så tråkig. Flera vänner har den men den har aldrig lockat. Acei har jag ingen koll på.
                            Rödzebra har jag aldrig heller haft, men dom kan ju definitivt bita ifrån mer.

                            Kommentar

                            • classe
                              NCS Medlem
                              • april 2007
                              • 1147

                              #15
                              Ursprungligen postat av Sacrium
                              Mja jag har aldrig haft golden så jag vet inte, jag har alltid tyckt att den verkat så tråkig. Flera vänner har den men den har aldrig lockat. Acei har jag ingen koll på.
                              Rödzebra har jag aldrig heller haft, men dom kan ju definitivt bita ifrån mer.
                              jag håller dig som den samma att den kass är lab.golden.. men den är fint färg.. men svagt. men bra okej med lab.sp"hongi" så vuxen blir den starkare oxåå.. ingen problem samma även den är mtria.sp.membo deep" och ps.sp"ploit" dom är mkt tufft fiskar den kortare så kan kämper och leda till kung hänt.. den är bra form..
                              375 LITER Malawi arter..
                              74 Liter Malawi yngel...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...