Nls!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BJC
    Användare
    • juni 2006
    • 166

    Nls!!!

    Hur får man tag i detta enligt "alla" så förträffliga foder till bl a Tropheus? Går det att beställa via nätet?
  • johan eriksson
    Användare
    • maj 2004
    • 159

    #2
    Ursprungligen postat av BJC
    Hur får man tag i detta enligt "alla" så förträffliga foder till bl a Tropheus? Går det att beställa via nätet?

    Kommentar

    • Danne_K
      Användare
      • februari 2006
      • 777

      #3
      Alltså jag ställer mig väldigt frågan till detta foder så här står det bland annat på sidan "Oavsett varifrån din fisk kommer, om den är växtätare eller rovfisk så kan du mata dina fiskar med NLS" Jag tycker att det känns väldigt fel att ge samma foder till växtätande och rovfiskar. Känns inte som att det uppfyller dom krav som varje specifik art har.

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4
        Ett mkt bra foder till troffar,enligt mig. Tyvärr skall så små portioner ges så fisken ser "urskiten" ut för jämnan. Numer har jag det som tillskott i min troffe-mix.
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • Falköping Andreas
          Användare
          • februari 2006
          • 1214

          #5
          Ursprungligen postat av ozric
          Ett mkt bra foder till troffar,enligt mig. Tyvärr skall så små portioner ges så fisken ser "urskiten" ut för jämnan. Numer har jag det som tillskott i min troffe-mix.
          Jag ger mina troffar NLS med o det funkar kanon. Ger dock räkmix också. Fiskarna älskar det och de växer bra på det men vill man få en fin rund buk på fisken så räcker det inte till utan man får ofta kompletera med räkmix.
          http://www.skovdeaf.se/

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            Ursprungligen postat av Danne_K
            Alltså jag ställer mig väldigt frågan till detta foder så här står det bland annat på sidan "Oavsett varifrån din fisk kommer, om den är växtätare eller rovfisk så kan du mata dina fiskar med NLS" Jag tycker att det känns väldigt fel att ge samma foder till växtätande och rovfiskar. Känns inte som att det uppfyller dom krav som varje specifik art har.
            Det finns ju en stor mängd NLS foder för olika typer av fisk, så med "NLS" menar dom inte en enskild fodertyp utan en helt mängd blandningar att välja mellan.

            Kommentar

            • Danne_K
              Användare
              • februari 2006
              • 777

              #7
              Ursprungligen postat av cougar
              Det finns ju en stor mängd NLS foder för olika typer av fisk, så med "NLS" menar dom inte en enskild fodertyp utan en helt mängd blandningar att välja mellan.
              isånt fall har dom skapat flera sorter nu. till en början så var tanken att dom skulle ha ett foder för alla typer av fisk (det är inte bara att dom har olika storlek på fodret för yngel ung fiskar vuxna ev ändrat formen så att dom tex ska sjunka snabbare?). har det för att huvud ingridiensen var krill el någon likande fisk. vilket jag tycker känns lite konstigt att ha som huvud foder till trophar någon som har testa mata med fryst torsk som huvud foder?

              Kommentar

              • Falköping Andreas
                Användare
                • februari 2006
                • 1214

                #8
                Jag tror de anv krill jusst för att få en bra protein halt i fodret och att det kommer från något med bra fett samansättning i. sedan att man ger dom så himla lite mat/dag i mängd gör att de får i sig en ok mängd energi liknade som om de åt 10ggr mer mängd algmatta.
                http://www.skovdeaf.se/

                Kommentar

                • tezz
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 1069

                  #9
                  en sak jag undrar är var alla hört om detta förträffliga foder som ska vara så fantastiskt

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #10
                    Ursprungligen postat av Danne_K
                    isånt fall har dom skapat flera sorter nu. till en början så var tanken att dom skulle ha ett foder för alla typer av fisk (det är inte bara att dom har olika storlek på fodret för yngel ung fiskar vuxna ev ändrat formen så att dom tex ska sjunka snabbare?). har det för att huvud ingridiensen var krill el någon likande fisk. vilket jag tycker känns lite konstigt att ha som huvud foder till trophar någon som har testa mata med fryst torsk som huvud foder?
                    Nja när jag köpte nls i november hade dom säkert 20 olika foder med diverse ingredienser i. Sen om de med mer protein i använder krill eller inte låter jag vara osagt men jag vet många som ger sina troffar nls. Eftersom det verkar fungera bra köper dom antingen nls utan krill eller så gillar troffar krill.

                    Kommentar

                    • Gäst

                      #11
                      Ursprungligen postat av tezz
                      en sak jag undrar är var alla hört om detta förträffliga foder som ska vara så fantastiskt
                      Förslagsvis i sin lokala butik, i någon webbutik eller kanske på ett forum? Pick one.

                      Kommentar

                      • tezz
                        Användare
                        • februari 2006
                        • 1069

                        #12
                        Ursprungligen postat av cougar
                        Förslagsvis i sin lokala butik, i någon webbutik eller kanske på ett forum? Pick one.
                        förmodligen inte i butiken eftersom dom inte har den och samma sak med webb butiken alltså på fodertilverkarens eget forum

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #13
                          Ursprungligen postat av tezz
                          förmodligen inte i butiken eftersom dom inte har den och samma sak med webb butiken alltså på fodertilverkarens eget forum
                          Min fysiska butik har den iaf så lär finnas i många fler.

                          Kommentar

                          • Tony
                            Användare
                            • april 2002
                            • 4594

                            #14
                            Hur det än ligger till måste jag säga att NLS har lyckats med en förträfflig marknadsföring.
                            Tony Englund

                            Kommentar

                            • Gäst

                              #15
                              For the record har jag inget med nls att göra och matar inte ens med det, föredrar ocean nutrition. Jag såg bara faktafel som kände mig skyldig att påpeka.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...