Platsbrist - lösning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kullmor

    #16
    Ursprungligen postat av Rhodebaert
    Jag hade ställt in mig på att mina honor skulle få spotta i huvudkaret från och med nu eftersom min flickvän inte låter mig ha några fler akvarier i lägenheten. Tanken på alla uppätna yngel blev dock slutligen för mycket för mig. Mitt samvete sa ifrån och jag inredde ett yngelkar ute på balkongen. Det är en tämligen ogästvänlig plats, jämförbar med t.ex. månens mörka sida, men den doppvärmas till rätt temperatur tänker jag. Jag har försökt isolera bäst jag kan med wellpapp, liggunderlag och ridstövlar. Vackert va?
    Någon annan som tvingats till liknande ytterligheter?
    Du kan isolera med frigolit istället...

    Kommentar

    • Rhodebaert
      Användare
      • februari 2006
      • 557

      #17
      Tog lite bilder på burken. Ca 60 yngel har det gosigt och varmt där i. Det är ungefär 30 grader på dagarna och 26 på nätterna. Förutom när flickvännen prioriterade laddningen av eltandborsten högre än doppvärmaren. Då hade de 19 grader på natten
      Det går alltid en senare buss.

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • april 2007
        • 1147

        #18
        ja den är snyggt din yngel där så klart den metria.lombordi.. jag har den själv två akvarium den yngel den själv är 74 liter för ps.sp"acei" 16 st och andra 91liter nyss nyligt yngel för ps.sp"acei" och skall få ny den lab.trewavasae occra f1.. hoppas den snart den kvar munruvare hona.. jag tycker om oxåå metria.lombordi är snyggt o fd min den hane är kung fisk för lombordi... lycka till..
        Senast redigerad av classe; 08 maj 2007, 19:11.
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        • Sacrium
          Användare
          • november 2005
          • 353

          #19
          Tjusiga lombardoi yngel. Ser fram emot när mina kan sätta igång dom också. Just nu har jag dessvärre bara ungdjur i karet som inte är fullt könsmogna ännu.
          Gjorde mig dessväre av med såpass mycke fisk i en omgång och nu e de bara f1 ungdjur av mina gamla vf par som är kvar.

          Kommentar

          • Rhodebaert
            Användare
            • februari 2006
            • 557

            #20
            Tack! Jag tycker själv att de är väldigt fina. Speciellt i den storleken eftersom färgerna då är så klara på allihop. Lombardoi kan börja leka tidigt har jag märkt. Mamman till dessa har blivit väldigt mycket större sedan hon lekte första gången. Snart kanske det är dags för dina Sacrium?
            Det går alltid en senare buss.

            Kommentar

            Arbetssätt...