Koka sniglar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nüddlah
    Användare
    • januari 2007
    • 294

    Koka sniglar

    Dyra "lek"saker till mina snäcklekare som jag ska köpa.

    Nu har jag köpt såna där körsbärssnäckor eller vad det heter med sniglar i. Köpte sniglar med vitlökssmör för 50kr förpackningen. Jag köpte 2 förpackningar med totalt 24 snäckor.

    Jag testar att koka dom i en kvart eller liknande och pilla ut sniglarna sen och eventuellt koka skalen igen i salt eller liknande. Om det är någon som har erfarenhet av detta eller vet hur jag ska göra så får ni gärna avslöja det. Mvh. Niklas
  • wicked1
    Användare
    • april 2007
    • 104

    #2
    jag köpte mina snäckskal billigt på plantagen. Men har hört att många kokar, sen pillar ut allt, sköljer lite, kokar igen. Så det borde väl funka bra.
    www.fredd.tk

    Kommentar

    • Daniel Odell
      Användare
      • januari 2003
      • 2437

      #3
      tillaga dem som det står på förpackningen, ät dom med njutning, ta hand om skalen efteråt.
      fish r friend

      Kommentar

      • Tingeling
        Användare
        • juli 2006
        • 176

        #4
        Ursprungligen postat av Nüddlah
        Dyra "lek"saker till mina snäcklekare som jag ska köpa.

        Nu har jag köpt såna där körsbärssnäckor eller vad det heter med sniglar i. Köpte sniglar med vitlökssmör för 50kr förpackningen. Jag köpte 2 förpackningar med totalt 24 snäckor.

        Jag testar att koka dom i en kvart eller liknande och pilla ut sniglarna sen och eventuellt koka skalen igen i salt eller liknande. Om det är någon som har erfarenhet av detta eller vet hur jag ska göra så får ni gärna avslöja det. Mvh. Niklas

        Funkar bra att göra så som du skriver. Så gjorde jag i alla fall och brevisarna uppskattade de nya bostadsrätterna med förtjusning och glädje.
        Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
        Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
        Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbaka

        Kommentar

        • Nüddlah
          Användare
          • januari 2007
          • 294

          #5
          nu är jag färdig i allafall. Det var ett jävla pill med att få bort all äckligt aromsmör, luktade sjukt mycket vitlök i hela köket sen med. Fick koka och skölja i 4 omgångar för att få bort all fett och alla sniglar osv. Nu är dom nog både rena och rena från bakterier. Jag kokade första 2 omgångarna med massa salt med. Nu et jag hur man gör det i allafall. Kanske skriver en tråd om det på min sida sen med. =) Tog lite bilder. Såg fan ut som om jag kokade nåt radioaktivt grönglänsande först.. hehe

          Kommentar

          • Lakka-Ciklid
            Användare
            • mars 2007
            • 75

            #6
            Åt du dom inte?

            Kommentar

            • Nüddlah
              Användare
              • januari 2007
              • 294

              #7
              Jag är ju vegetarian så nepps. Dessutom såg dom sjukt äkliga ut, vågade knappt ta i dom. Skakade ur dom. =)

              Kommentar

              • Lakka-Ciklid
                Användare
                • mars 2007
                • 75

                #8
                Jahapp. Jag visste inte det. Men du kunde bjudit någonannan... fast det hade kanske blivit lite konstigt. Hoppas det blir bra med snäckorna nu iallafall

                Kommentar

                • Nüddlah
                  Användare
                  • januari 2007
                  • 294

                  #9
                  Det ska nog gå bra.. Jag lyckades ju dock skolla mig med.. hehe

                  Kommentar

                  Arbetssätt...