Grov engelsk sjösten till mbunas ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cassandra
    Användare
    • december 2002
    • 152

    Grov engelsk sjösten till mbunas ?


    Hej !

    Skulle gärna vilja ha engelsk sjösten modell grov, dvs minst 10-15 mm stenar till mitt ena mbunas akvarium som omväxling mot de andra.
    Vet att de är grävare. Med tanke på det kanske de ej får utlopp för sina "behov" ? Vad säger ni andra ?

  • gudfadern
    Användare
    • december 2002
    • 34

    #2
    oroa dig inte mbunas klarar att gräva i engelsk sjösten om den inte äe för grov, ivarje fall gör mina det.
    ft

    Kommentar

    • Cassandra
      Användare
      • december 2002
      • 152

      #3
      Har du själv "grov" sjöstenssand ? Den är t o m kanske ännu grövre än 10-15 mm den jag menar. Men kan de verkligen flytta på de bumlingarna ? Fullvuxna stora ex av mbunas ?

      Kommentar

      • gudfadern
        Användare
        • december 2002
        • 34

        #4
        min är av tre sorters storlek (för att rötter ska fästa bättre) men den är mellan 5-15 mm

        Kommentar

        • Mrsonk
          Användare
          • december 2002
          • 233

          #5
          Jag har grov engelsk sjösten. Set enda problemet jag ser är att växterna har svårt att "rota" sig. Men su ska väll inte ha så mycket växter?

          MSP
          Oscar Cederqvist
          -----------------

          Kommentar

          • mikro
            Användare
            • november 2002
            • 666

            #6
            Hmm, mina mbunas (golden, demasoni, rödzebra) grävde inte alls när jag hade grov engelsk sjösten (runt 10 mm). Efter att jag bytte till lite finare så började de påta lite här och där och leta mat i gruset. Fast nu var inte mina fullvuxna heller utan 5-6 cm kanske

            /Mikael
            /Mikael

            Kommentar

            Arbetssätt...