Lejonhuvud ciklid [?]

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ricken

    Lejonhuvud ciklid [?]

    Hej!

    Har fått en ganska stor kull av dessa och de är nu frisimmande, någon som vet något map;
    tillväxthastighet, ska man låta ynglen gå kvar, utfodring, allmänt om yngelvården (är de duktiga på att försvara sin avkomma)m.m.

    tack på förhand
    //
    R

    Ricko
  • Anette
    Användare
    • april 2002
    • 178

    #2
    Hej Ricko!

    Om jag vore du skulle jag låta ynglena gå kvar hos föräldrarna och försöka utfodra så varierat som möjligt. Tillväxthastigheten beror på frekvensen vattenbyten, tillgången på mat mm och hur duktiga de är på försvar av sin avkomma brukar variera från par till par.

    Detta är inte speciellt lejonhuvudsciklider utan ovanstående gäller för de flesta fiskar.

    Se tiden an och följ processen så kommer du att få svar på alla dina frågor.

    Lycka till med dina yngel
    Anette

    Kommentar

    • Therese
      Användare
      • april 2002
      • 196

      #3
      När jag matar mina yngel brukar jag ta en tunn slang/sugrör och hälla i lite cyklops i öppningen.sedan sänger jag ner röret i vattnet emed yngel. Då blanar sig vattnent med cyklopsen. Sedan blåser jag försiktigt i röret så åker cyklpsen ut bland yngeln lite i daget. Så dom inet blir rädda när du matar. Akta bara så du inte blåser ut luften. DÅ blir dom garandterad skrahja.
      mvh Therese

      Kommentar

      Arbetssätt...