vem är sveriges bästa odlare.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    vem är sveriges bästa odlare.

    ja vem är, eller har varit, sveriges bästa odlare, nu menar jag bara malawi tanganyika och viktoriaciklider. ja sverige är stort, så låt komma med förslag.
    jag har mina förslag klara det står mellan en skåning och en kille som bor ovanför kungälv.mvh janne
  • engstedt
    Användare
    • juni 2002
    • 78

    #2
    Jag ger min röst till dig!
    _______________________
    400 liter Juwel, 30 st F1 Tropheus Duboisi "Maswa"

    Kommentar

    • Bright_Blue
      NCS Medlem
      • juni 2004
      • 1582

      #3
      Jadu. Svår fråga, mycket handlar nog om pengar vem som har bäst förutsättningar o köpa in rätt grejer. Sedan behövs ju stor erfarenhet oxå.

      Kommentar

      • Bedson
        Användare
        • november 2006
        • 109

        #4
        malawijanne själv måste vara med i diskussionen helt klart efter mina efterfosrkningar.
        375 l Malawikar + tomt 125 l....

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #5
          Ursprungligen postat av Bedson
          malawijanne själv måste vara med i diskussionen helt klart efter mina efterfosrkningar.
          ja nu startade jag inte tråden för inbördes beundran, men tack ändå, men visst är ni väl lite nyfikna på dom två odlarna som jag nämnde i början, jag kan ju säga att om jag kommer upp i 50 % av deras kapacitet så blir jag glad, sedan så ser jag att kjell är inne just nu så kom igen kjell.mvh janne

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            Hej!

            Hej!
            Jag känner några av dom främsta inom sitt område men dom namnger jag inte här,Mvh Ann-Mari

            Kommentar

            • Bedson
              Användare
              • november 2006
              • 109

              #7
              Ursprungligen postat av malawijanne
              ja nu startade jag inte tråden för inbördes beundran, men tack ändå, men visst är ni väl lite nyfikna på dom två odlarna som jag nämnde i början, jag kan ju säga att om jag kommer upp i 50 % av deras kapacitet så blir jag glad, sedan så ser jag att kjell är inne just nu så kom igen kjell.mvh janne
              Någon från Höganäs borde vara självklar eller?
              375 l Malawikar + tomt 125 l....

              Kommentar

              • Decimus
                Användare
                • juni 2006
                • 961

                #8
                jag är inte helt säker Men Nol-kent borde komma på en högplacering. tycker jag iaf.

                Och kille som driver Zoomässan. en högplacering där med.

                Men jag har hört om en kille nån stans vid stenungsund ( eller var det på nån av öarna tjörn orust osv.?) som skall vara en klippa. Vore kul om man lyckades hitta dit nångång iaf =)

                Kommentar

                • malawijanne
                  Banned
                  • november 2005
                  • 3217

                  #9
                  [QUOTE=Bright_Blue]Jadu. Svår fråga, mycket handlar nog om pengar vem som har bäst förutsättningar o köpa in rätt grejer. Sedan behövs ju stor erfarenhet oxå.[/QUOTj
                  ja nu tror jag faktiskt att dom flesta odlare har börjat från noll, men dom har prioriterat att odla fiskar istället för att göra andra grejer,
                  och sedan vad jag har hört av andra så har du joel, dom rätta egenskaperna att bli en väldigt bra odlare, om det är nu något, du strävar efter.mvh janne

                  Kommentar

                  • Robin
                    Användare
                    • januari 2003
                    • 4526

                    #10
                    Det är ju jättesvårt att säga.. Jag har många som jag tycker är duktiga men att kora sveriges bästa odlare är väl som att kora sveriges bästa politiker eller datorförsäljare eller vad som helst.. hur långt är ett snöre?
                    Mvh
                    Robin

                    Kommentar

                    • malawijanne
                      Banned
                      • november 2005
                      • 3217

                      #11
                      Ursprungligen postat av Decimus
                      jag är inte helt säker Men Nol-kent borde komma på en högplacering. tycker jag iaf.

                      Och kille som driver Zoomässan. en högplacering där med.

                      Men jag har hört om en kille nån stans vid stenungsund ( eller var det på nån av öarna tjörn orust osv.?) som skall vara en klippa. Vore kul om man lyckades hitta dit nångång iaf =)
                      ja kent i nol är en av dom kandidaterna som jag tycker borde komma långt upp, han bor ovanför kungälv, men som sagt sverige är stort, så kom igen nu.mvh janne

                      Kommentar

                      • Bright_Blue
                        NCS Medlem
                        • juni 2004
                        • 1582

                        #12
                        För tillfället tycker jag det är kul och nu prioriterar jag lokalen ganska mycket faktiskt. En dag tröttnar man ju på skiten men när det kommer det vet man ju inte. Nu är min lokal full så nu kan jag bara uppgradera fisken lite men för mig räcker det att de ynglar och man kan sälja lite fisk av bra kvalite, det tycker jag är roligast. Det var imponerande hos dig sist Janne.

                        Mvh/ Joel

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • november 2005
                          • 3217

                          #13
                          Ursprungligen postat av Bedson
                          Någon från Höganäs borde vara självklar eller?
                          nej den skåningen jag tror kan ta upp konkurrensen med kent in nol han bor inte i höganäs,
                          han bor längre ner och mer åt ditt håll fast längre ner, som sagt var ni måste ha en massa erfarenhet att besöka odlare, samtidigt som ni har sagt till er själva att så skulle jag vilja ha det om man nu ska odla ciklider.mvh janne

                          Kommentar

                          • Gäst

                            #14
                            jag håller med Robin, det går inte att säga vem som är bästa/främsta odlaren i landet.
                            Är det någon som känner till alla?????

                            För eget bruk så handlar jag endast hos Kent, (Nol Ciklidhobby)

                            Kommentar

                            • malawijanne
                              Banned
                              • november 2005
                              • 3217

                              #15
                              Ursprungligen postat av beson
                              jag håller med Robin, det går inte att säga vem som är bästa/främsta odlaren i landet.
                              Är det någon som känner till alla?????

                              För eget bruk så handlar jag endast hos Kent, (Nol Ciklidhobby)
                              ja nu kanske jag var lite otydlig,
                              jag kanske borde skrivit vem ni TYCKER är den bästa odlaren, och det tycker i alla fall jag är intressant för man blir ju gärna lite hemmablind, så kom igen vem TYCKER ni är den bästa odlaren ,som sagt sverige är stort.mvh janne

                              Kommentar

                              Arbetssätt...