Tanganyika?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JonasB
    Användare
    • januari 2007
    • 15

    Tanganyika?

    Går det köra någon Tanganyika art i ett 180liters? Kanske kan få några förslag på det också.
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #2
    Javisst det går utmärkt-
    Här kommer några att välja på

    L. multifacisatus
    L.brevis.
    Ocellatus
    Julidorcomis
    Compressiceps
    Leulupi
    Petricola
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #3
      Jadå, många!!
      Jullar, snäckskalslekare, princessor å andra Lamprologiner.Bara välja å vraka bland dem du fastnar för i böcker och dyl. Sen kan du slänga ut en fråga här om de du valt funkar ihop.
      Även Tropheus skulle funka i ett 180 l, iaf upp till slyngelåldern !
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • JonasB
        Användare
        • januari 2007
        • 15

        #4
        Härligt!

        Det är ju strålande med alla förslag. Tack för det. Ska kolla igenom arterna. Se om jag hittar någon riktigt spännande.

        Mvh/Jonas

        Kommentar

        • JonasB
          Användare
          • januari 2007
          • 15

          #5
          Funderat?

          Ursprungligen postat av ozric
          Jadå, många!!
          Jullar, snäckskalslekare, princessor å andra Lamprologiner.Bara välja å vraka bland dem du fastnar för i böcker och dyl. Sen kan du slänga ut en fråga här om de du valt funkar ihop.
          Även Tropheus skulle funka i ett 180 l, iaf upp till slyngelåldern !
          Jag har ju faktiskt funderat mycket på Tropheus. Men det känns som djurplågeri? Eller har jag fel? Hur många kan man ha i sådana fall?

          Kommentar

          • johan eriksson
            Användare
            • maj 2004
            • 159

            #6
            Ursprungligen postat av JonasB
            Jag har ju faktiskt funderat mycket på Tropheus. Men det känns som djurplågeri? Eller har jag fel? Hur många kan man ha i sådana fall?
            Jag skulle bara överväga tropheus om jag verkligen hade ett större kar att flytta de till när de börjar bli könsmogna. Iofs kommer du bli såld på troffarna och skaffa dig större när det behövs Det bästa är väl att börja med en ordentlig grupp på 20 eller fler man vet ju aldrig med troffar och deras aggresiva ryck.

            Kommentar

            • Cissi
              Användare
              • juni 2006
              • 357

              #7
              Tur att denna tråden fanns! Jag letar också efter fiskar att stoppa i ett 160l och jag måste göra Niklas glad!

              Gillar brevisen... fast Xenotilapiorna är nog mer intressanta. Måste forska bland namnen som dök upp här.

              Sorry Jonas om jag snodde din tråd, den hjälpte mig lika mycket som dig!
              Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

              Kommentar

              • JonasB
                Användare
                • januari 2007
                • 15

                #8
                Inga bekymmer!

                Ursprungligen postat av Cissi
                Tur att denna tråden fanns! Jag letar också efter fiskar att stoppa i ett 160l och jag måste göra Niklas glad!

                Gillar brevisen... fast Xenotilapiorna är nog mer intressanta. Måste forska bland namnen som dök upp här.

                Sorry Jonas om jag snodde din tråd, den hjälpte mig lika mycket som dig!
                Det är ingen fara, det är ju strålande att man kan slå 2 flugor i en smäll.

                Kommentar

                Arbetssätt...