Troffetråden 2007 - del1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    Ursprungligen postat av Robin
    Det man riskerar i LNs förslag är sandkorn under glasskivan.
    Inget problem.
    Spackla en tunt lager silicon på glasskivan så tar det upp små ojämnheter.
    En sak som han kan göra är att testa om man har tillräckligt med sten i låt modulen vara upponer o doppa hela rasket utan att ha siliconat fast glaset i karet. Sjunker det så är det tillräcklig med sten o flyter modulen så i med tyngre grejer. Helt optimalt blir det om man justerar tyngden så att modulen sjunker precis sådär lagom mycket. Då blir det inget tryck på bottenglaset att tala om
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • aldo
      Användare
      • december 2006
      • 175

      Ursprungligen postat av Cutekid
      Jag hade inte kört Ilangisarna ihop med Kambwimban, korsningsrisken är för stor, även om de är ungdjur så kan det mycket väl vara Kambwimban som har lekt med Ilangihonan.
      Jag är medveten om korsningsrisken. Kambwimbaungarna går där tillfälligt för att dämpa aggressionen mot honan o det fungerar bra.
      Jag har sett delar av leken o det är ingen Kambwimba som visat intresse, skulle inte tro att dom är mogna ännu.

      Jimmy

      Kommentar

      • Falköping Andreas
        Användare
        • februari 2006
        • 1214

        drog en ny film i mitt 450 kar nu precis.... sänkte kvalitén på bilden men det blev inte jätte bra. det är nu iaf 47 fisk kvar i karet efter jag sorterat ut 13 honor som jag gillade och tror det är ca 10 till. är tyvär underskott på honor i gruppen 8/ men blir till o plocka ut lika många hanar som honor sedan o jag tror inte det skall bli svårt o hitta ett gäng ok hanar.
        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
        http://www.skovdeaf.se/

        Kommentar

        • RobbanG
          Användare
          • januari 2004
          • 563

          Ursprungligen postat av RobbanG
          Hur fungerar egentligen förstoppning eller bukvattensot?

          Plockade upp en av de dominerande hanarna av mina Katonga i lördags. Buken var uppsvullen, pingisbollsaktig, och fjällen stod rakt ut. Tänkte att det bara var att avliva den. Men placerade den i en hink med vatten där den blev stående i ett par timmar. När jag skulle ta han om den så var den faktiskt piggare. Tänkte att jag får ge den en chans att repa sig stoppade den i ett litet kar ökade salthalten rejält.
          Igår var den nästan normal, svullnaden hade lagt sig och endast fjällen på ena sidan var resta????
          I kväll tänkte jag pröva om den vill käka lite....
          Igår kväll fick firren mat för andra dagen i rad. Käkade med god apptit och ser ritkigt kry ut nu. Så frågan är vad hade han drabbats av? Buken var pingisbolls uppsvullen med fjällen stående rakt ut.
          //Robert

          Kommentar

          • Falköping Andreas
            Användare
            • februari 2006
            • 1214

            Ursprungligen postat av RobbanG
            Igår kväll fick firren mat för andra dagen i rad. Käkade med god apptit och ser ritkigt kry ut nu. Så frågan är vad hade han drabbats av? Buken var pingisbolls uppsvullen med fjällen stående rakt ut.
            bara att gratulera!
            http://www.skovdeaf.se/

            Kommentar

            • Matz Karlsén
              Användare
              • februari 2004
              • 1127

              Ursprungligen postat av Falköping Andreas
              drog en ny film i mitt 450 kar nu precis.... sänkte kvalitén på bilden men det blev inte jätte bra. det är nu iaf 47 fisk kvar i karet efter jag sorterat ut 13 honor som jag gillade och tror det är ca 10 till. är tyvär underskott på honor i gruppen 8/ men blir till o plocka ut lika många hanar som honor sedan o jag tror inte det skall bli svårt o hitta ett gäng ok hanar.
              http://www.youtube.com/watch?v=_ZR78dGmV_g
              Snygga Kirizor! Men växterna är det plastväxter? Jag skulle plocka bort dem i allafall!
              To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

              Kommentar

              • tezz
                Användare
                • februari 2006
                • 1069

                Ny film med mina ikolor http://www.youtube.com/watch?v=K6ljTfBAfyU
                Inga fler dödsfall irritationen verkar ha lagt sig

                Kommentar

                • specmats
                  Användare
                  • december 2004
                  • 3060

                  kul att det har blivit "fred"..jobbigt när nån/flera i gruppen blir galna
                  Tropheus Duboisi halembe, so
                  Melanochromis Auratus, vf
                  Synodontis Petricola, odlade

                  Akvarie-setup (Salt)

                  Kommentar

                  • Falköping Andreas
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 1214

                    Ursprungligen postat av Matz Karlsén
                    Snygga Kirizor! Men växterna är det plastväxter? Jag skulle plocka bort dem i allafall!
                    Jo det är plast men de fyller en bra funktion och lugnar ner fisken betydligt och de känner sig tryggare då jag inte har någon inredning i karet. blir inge slagsmål på det viset och man kan dra upp alla i harmoni utan att någon fisk flippar ur o tar ett mega revir o stressar ihjäl alla andra.
                    Och tezz! Jag får inte din länk till youtube att öppna filmen... den där grejjen bara snurrar i bilden o inget händer.
                    http://www.skovdeaf.se/

                    Kommentar

                    • tezz
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 1069

                      Ursprungligen postat av Falköping Andreas
                      Jo det är plast men de fyller en bra funktion och lugnar ner fisken betydligt och de känner sig tryggare då jag inte har någon inredning i karet. blir inge slagsmål på det viset och man kan dra upp alla i harmoni utan att någon fisk flippar ur o tar ett mega revir o stressar ihjäl alla andra.
                      Och tezz! Jag får inte din länk till youtube att öppna filmen... den där grejjen bara snurrar i bilden o inget händer.
                      det funkade när jag tryckte på länken du får prova igen

                      Kommentar

                      • Gäst

                        Funkar inte för mig heller

                        Kommentar

                        • stiffe
                          Användare
                          • april 2002
                          • 953

                          Några foton på Tropheus Red Belly
                          Det första är på en vf hane andra vf hona och det tredje på ett f1 ungdjur.
                          Fotona är tagna hemma hos Pelle i Tomelilla
                          mvh Stefan

                          Kommentar

                          • Cutekid
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 3368

                            Coolt!
                            Carl

                            Besök petrochromis.com´s forum:

                            http://petrochromis.com/phpbb3/

                            Kommentar

                            • ozric
                              Användare
                              • mars 2004
                              • 3187

                              Ursprungligen postat av stiffe
                              Några foton på Tropheus Red Belly
                              Det första är på en vf hane andra vf hona och det tredje på ett f1 ungdjur.
                              Fotona är tagna hemma hos Pelle i Tomelilla
                              Jösses vad variabla de var! Bild två påminner om omslagspojken på Schupkes bok. Och jag som trodde den var en Körsbär...
                              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                              c",)

                              Kommentar

                              • Speedcat
                                Användare
                                • juni 2005
                                • 80

                                Dom e ännu fetare irl=)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...