Troffe klåda....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ante
    Användare
    • november 2002
    • 571

    Troffe klåda....

    efter flera år med saltvatten som nu är nedstängt så startade jag upp ett litet akva med en liten grupp A.Borelli som jag tog över av en aquafil kompis, bara för att ha något att blöta armarna i och vila ögonen på...
    men vafan, inte kan man ju bara ha några vackra, men ack så tråkiga dvärgciklider....
    -och bara 105 liter...

    -pratade med en annan aquafil polare och han hade ett 540 med ställning stående i källaren och det byttes mot en massa tester och kemikalier till saltvatten som jag hade kvar, så nu är man på G igen
    jag har alltid gillat Aulonocara, och har suttit och fluktat på lite bilder, men det slutar alltid på samma sätt, Tropheus regerar!
    -en gång troffenisse, alltid troffenisse

    Nu skall burken inredas med BTN moduler denna gång, jag har sett en massa läckra bilder på olika varianter med moduler, gillar det bättre än den Tanganyika bakgrunden jag hade tidigare, mer liv och dramatik i bilden så att säga.
    Jag kommer också använda mig av Metallhalogenrampen som är kvar från saltvattenburken, det finns inget som ger sådant liv åt ett akvarium som speglingarna från en MH over den krusade vattenytan.
    Efter att man provat MH vill man aldrig mer äga ett lysrör, tro mig!
    så nu är den roliga tiden med planering och testande med moduler, mätande och ännu mer funderande framför mig, igen.
    -hallelulja!
    -varför kan jag inte bifoga bilder i medelandet?
  • wenger
    Användare
    • februari 2003
    • 233

    #2
    Man måste vara medlem för att kunna bifoga bilder. Men låter som du har ett roligt projekt framför dig .

    Kommentar

    • Ante
      Användare
      • november 2002
      • 571

      #3
      lägger till länkar till bilder istället..

      Kommentar

      • Ante
        Användare
        • november 2002
        • 571

        #4
        Ursprungligen postat av wenger
        Man måste vara medlem för att kunna bifoga bilder. Men låter som du har ett roligt projekt framför dig .
        det är närmaste punkten på listan, förnya medlemskapet

        Kommentar

        Arbetssätt...