fullstora malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Secret_Alicia
    Användare
    • oktober 2006
    • 58

    fullstora malawi

    jag har en liten fundering angående hur lång tid det tar innan malawiciklider blir fullstora. Mina jag har nu är fortfarande bara "barn". Jag har bla labeotropheus fuelleborni och de är ca 10 cm nu (hanarna). Det blir väl ca 18 cm va? Men hur lång tid tar det innan de blir så stora? Har haft de i ett par månader nu men tycker inte att de har växt nått alls... bara lite kanske. Sen har jag ett par aulonocara eureka och de är ca 7 cm, och de tycker jag inte heller har växt märkbart. Hur stora blir de...ca 15 va?
  • Prayerman
    Användare
    • juni 2004
    • 1314

    #2
    Aulonocara växer inte snabbt, det är iallafall min erfarenhet. Mbuna växer snabbare. Något gång mellan 1-2 år så har det nått en storlek som får kallas vuxen tycker jag, men min känsla är att de typ växer hela tiden så länge karet inte är för litet. Sen beror det på hur mycket käk du ger dem såklart och hur bra mat.
    Tomas Wallengren
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

    Kommentar

    • Mattilohela
      Användare
      • januari 2006
      • 145

      #3
      hejsan mina Aulonocara röd rubin köpte jag i förra julen och dom va ca 6-7cm och nu är hanen ca 11cm så dom växer mycket långsamt

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4
        Vattenkvaliten är viktig också. Rätt och jämnt bör det vara.
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        Arbetssätt...