Ej biotop riktigt sällskap till Aulonocara hueseri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mighty mattis
    Användare
    • oktober 2006
    • 34

    Ej biotop riktigt sällskap till Aulonocara hueseri

    Jag funderar på ett ej biotop riktigt sällskap till Aulonocara hueseri. Anledningen är att jag tycker det skulle vara spännande med en fisk från någon annan sjö än malawi men. Stikta anhängare av biotop akvariet kan alltså sluta läsa här.

    Jag har funderat på en snäll snäckskalslekare från tanganyikasjön, det borde väl funka ganska bra, båda vill ju ha liknande vattenvärden.Brevis verkar vara den snällaste. Ett annat alternativ är någon mindre afrikan som exempelvis Pseudocrenilabrus multicolor. Jag vet inte vad den har för krav på vattnet men den skall väl vara ganska tolerant? Jag skulle uppskatta om ni kom med synpunkter på mina förslag eller med andra arter som ni tror skulle kunna passa bra med aul hueseri.

    Tacksam för svar!
  • Tingeling
    Användare
    • juli 2006
    • 176

    #2
    Ursprungligen postat av mighty mattis
    Jag funderar på ett ej biotop riktigt sällskap till Aulonocara hueseri. Anledningen är att jag tycker det skulle vara spännande med en fisk från någon annan sjö än malawi men. Stikta anhängare av biotop akvariet kan alltså sluta läsa här.

    Jag har funderat på en snäll snäckskalslekare från tanganyikasjön, det borde väl funka ganska bra, båda vill ju ha liknande vattenvärden.Brevis verkar vara den snällaste. Ett annat alternativ är någon mindre afrikan som exempelvis Pseudocrenilabrus multicolor. Jag vet inte vad den har för krav på vattnet men den skall väl vara ganska tolerant? Jag skulle uppskatta om ni kom med synpunkter på mina förslag eller med andra arter som ni tror skulle kunna passa bra med aul hueseri.

    Tacksam för svar!
    Brevis skulle nog funka fint. jag har för tillfälligt några brevisar i ett 375 L yngel kar där går även tillsammans med yngel och brevis,2 par med cop. trewavasae . Funkar fin fint.

    Men detta är tillfälligt, brevisen och cop. Trewavasae skall flyttas senare när lokalen är igång.

    Så vill du ha brevis tillsammans med aulonocaran så funkar det nog alldeles utmärkt.
    Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
    Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
    Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbaka

    Kommentar

    Arbetssätt...