Konstig Mel. Auratushane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KarpAnders
    Användare
    • november 2006
    • 18

    Konstig Mel. Auratushane

    Hej, jag har en fråga som det säkert finns ett enkelt svar på....
    Köpte 4 Mel. Auratusyngel i början på sommarn. Alla var gula ned svarta ränder. Ganska snart färgade en om till hane. Efter typ två månader började en till att färga om till hane men blev aldrig lika intensivt svart som den andra. Så jag har trott att jag haft 2 hanar o två honor och att den blekare "hanen" har var mindre dominant bara, ända till i dag då jag får se den blekare "hanen" går o tuggar.... Är detta normalt?? Och är det chans att det blir nåt av äggen??
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    #2
    Ursprungligen postat av KarpAnders
    Hej, jag har en fråga som det säkert finns ett enkelt svar på....
    Köpte 4 Mel. Auratusyngel i början på sommarn. Alla var gula ned svarta ränder. Ganska snart färgade en om till hane. Efter typ två månader började en till att färga om till hane men blev aldrig lika intensivt svart som den andra. Så jag har trott att jag haft 2 hanar o två honor och att den blekare "hanen" har var mindre dominant bara, ända till i dag då jag får se den blekare "hanen" går o tuggar.... Är detta normalt?? Och är det chans att det blir nåt av äggen??
    ja det är vanligt att en del honor blir lite mörka, men inte så svarta som hannar blir. mvh janne

    Kommentar

    Arbetssätt...