en fråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • david2006
    Användare
    • december 2006
    • 13

    en fråga

    hej e det någon som vet hur man ser skillnaden på en hona Tropheus duboisi mazwa ?

    tack på förhand
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #2
    Hej och välkommen!

    Om inte annat kan du vända på dem. Sök på "venting cichlids" på Google så får du upp bilder och information om hur du kan göra detta...
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • Bright_Blue
      NCS Medlem
      • juni 2004
      • 1582

      #3
      Tjena, mina duboisi-honor har bredare och intensivare gul färg sedan är de lite mindre jämfört hanarna.

      Mvh/ BB

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • november 2005
        • 3217

        #4
        Ursprungligen postat av Bright_Blue
        Tjena, mina duboisi-honor har bredare och intensivare gul färg sedan är de lite mindre jämfört hanarna.

        Mvh/ BB
        äldre hannar får också större huvud, har man haft lite tropheus så kan man faktiskt se det även när fiskarna är mindre. testa att kolla det joel. mvh janne

        Kommentar

        • Bright_Blue
          NCS Medlem
          • juni 2004
          • 1582

          #5
          Du borde läsa vad jag skriver. Jag skrev att hanarna var större än honorna och eftersom hanarna är större så borde även huvudet vara inkluderat där. Fan Janne vad du blivit ödmjuk senaste tiden "host".

          Mvh/ BB

          Kommentar

          • malawijanne
            Banned
            • november 2005
            • 3217

            #6
            Ursprungligen postat av Bright_Blue
            Du borde läsa vad jag skriver. Jag skrev att hanarna var större än honorna och eftersom hanarna är större så borde även huvudet vara inkluderat där. Fan Janne vad du blivit ödmjuk senaste tiden "host".

            Mvh/ BB
            ja jag tror faktiskt att jag fortfarande har ödmjukheten kvar.
            sen läser jag vad du skriver att hanarna är mycket större än honorna, helt okey för mig.

            plus att du skriver att honorna har bredare och gulare band. ja det kanske är en bagatell, men den med det bredaste och väldigt gula band, det har jag inte sett på honorna, men jag har sett väldigt breda band på hannar, men det är klart du har säkert större erfarenhet än jag
            sen tillbaka till det jag skrev, jag skrev att hannarna får större huvud proportionellt, kontra honor.mvh janne

            Kommentar

            Arbetssätt...