Nice

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zeke66
    Användare
    • maj 2006
    • 106

    Nice

    I dag lekte mina kiriza för första gången. Köpte dom för typ 6 månader sedan av ozric..Kunde se när honan släppte rom satt precis vid akvariumet och såg leken...Hur lång tid tar det nu för att se om det blir något...Hela munnen är proppad på henne
    450 L med Tropheus Ilangi F1
  • tomas123
    Användare
    • oktober 2003
    • 67

    #2
    Ursprungligen postat av zeke66
    I dag lekte mina kiriza för första gången. Köpte dom för typ 6 månader sedan av ozric..Kunde se när honan släppte rom satt precis vid akvariumet och såg leken...Hur lång tid tar det nu för att se om det blir något...Hela munnen är proppad på henne
    Hej kan vara svårt o få honan hålla äggen första gången tiden ut,men du märker efter ett tag om det går bra,mina Troffar lekte några gånger innan det nu ser ut att ha lyckats.Dom ruvar typ 4veckor,alltså lite längre an malawi.lycka till Tomas

    Kommentar

    • RobbanG
      Användare
      • januari 2004
      • 563

      #3
      Grattis Zeke66! Det är bara att hålla tummarna. Om det är första gången för honan finns dte risk att hon inte går tiden ut. Av någon anledning verkar det ta ett par lekar för många honar att förstå hur det där med "tuggande" ska gå till.
      //Robert

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4
        Grattis! Alltid kul med lek... Men i ett längre perspektiv är det inte så bra om honan håller äggen de första lekarna om de är unga. Hos mina Kiriza har det varit lite FÖR mkt lek så att honorna har sett mkt tunna ut och de stannar då lätt i växten.
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • zeke66
          Användare
          • maj 2006
          • 106

          #5
          He he får sparka mina troffe hanar på pungen så dom lugnar ner sig då ett tag
          450 L med Tropheus Ilangi F1

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • mars 2004
            • 3187

            #6
            Haha
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            Arbetssätt...