tuggande hona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Secret_Alicia
    Användare
    • oktober 2006
    • 58

    tuggande hona

    Hej

    Igår köpte jag ett par Aulonocara "röd rubin". Honan tuggade och hade gjort det sedan i fredags. Eftersom jag är nybörjare på malawi har jag aldrig sett en tuggande hona. Så nu till min fråga..hur kan jag se om hon fortfarande tuggar. Hon äter inte ochhåller sig borta i en grotta. Såg ej att hon hade spottat i påsen jag fraktade henne i.

    Och om det nu är så att hon fortfarande tuggar...finns det någon chans att få ynglen att överleva utan yngelkar... har dock två tomma burkar (70 och 100 l). Vad behöver jag förutom pump i ett yngelkar?

    Tacksam för hjälp...
    Senast redigerad av Secret_Alicia; 06 december 2006, 20:45.
  • tomas123
    Användare
    • oktober 2003
    • 67

    #2
    Hej, jag vet ju inget om ditt akvarium som dina fiskar nu går i typ strl. ?? andra fiskar??men har du nåt litet tomt akv. så är det ju bra. Med pump menar du då filterpump så är väl det som behövs o kanske doppv. kan ju ta vatten från ditt stora akv. o flytta honan elr om du kan tömma henne själv o bara släppa i ynglen sen. det tar ju ca 3v innan ynglen mogna att komma ut.hoppas du lyckas...mvh Tomas

    Kommentar

    • Secret_Alicia
      Användare
      • oktober 2006
      • 58

      #3
      Ursprungligen postat av tomas123
      Hej, jag vet ju inget om ditt akvarium som dina fiskar nu går i typ strl. ?? andra fiskar??men har du nåt litet tomt akv. så är det ju bra. Med pump menar du då filterpump så är väl det som behövs o kanske doppv. kan ju ta vatten från ditt stora akv. o flytta honan elr om du kan tömma henne själv o bara släppa i ynglen sen. det tar ju ca 3v innan ynglen mogna att komma ut.hoppas du lyckas...mvh Tomas
      Jag har ett 420 l. med mest mbunas i, ca 25 st. (hongi, fuelleborni, saulosi)