Art sammansättning i 240

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Decimus
    Användare
    • juni 2006
    • 961

    #16
    jag har en ovana att fatta tycke i de messt aggro firrarna..

    men den siste den vart käck den med...
    sså en sådan vittaus.. hur skulle du sätta ihop en grupp utifrån det arte jag givit som förslagsgrupp att plocka i från och göra en ny grupp.?

    mvh
    d

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      #17
      just den bilden är va Telmatochromis Brichardi, gå in på artbeskrivningar på cichlids.dk så ser du olika telmatochromisar, ifall du skulle välja denna så skulle ja skaffa en grupp på sisådär 5-8 st med nåra L.Brevis samt nån cyprichromis, absolut inte jumbo då men lite tveksam ändå..eller kanske nån xenotilapia som är "mid-water", tror att X.spilopterus är en sådan.
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • Decimus
        Användare
        • juni 2006
        • 961

        #18
        Men är telmatochromis i samma grupp som Chalinochromis bifrenatus för de e mkt lika...
        precis som "ndobhoi" ?

        Kommentar

        • Decimus
          Användare
          • juni 2006
          • 961

          #19
          ok, xenotialpia då vilen av dessa skulle ni valt och varför de är de jag hittar i "min" fiskaffär här i kyngälvs området . =)



          Xenotilapia bathypilus "Blue Yellow"


          Xenotilapia flavipinnis "Kasanga"

          Xenotilapia flavipinnis Kasanga


          Xenotilapia ochrogenys Kigoma

          Xenotilapia papilio Tembwe

          Kommentar

          • Rasmus Pedersen
            Användare
            • september 2006
            • 304

            #20
            Ursprungligen postat av Decimus
            ok, xenotialpia då vilen av dessa skulle ni valt och varför de är de jag hittar i "min" fiskaffär här i kyngälvs området . =)



            Xenotilapia bathypilus "Blue Yellow"


            Xenotilapia flavipinnis "Kasanga"

            Xenotilapia flavipinnis Kasanga


            Xenotilapia ochrogenys Kigoma

            Xenotilapia papilio Tembwe
            X. flavipinnis hade jag tagit, den ska vara snällast.
            MVH

            Kommentar

            • jonre723
              Användare
              • oktober 2004
              • 439

              #21
              X. papilio Tembwe eller X. flavipinnis Kasanga. Personligen hade jag valt Kasangan då den är i min smak den snyggaste av alla flavipinnis (Jag valde den framför Lyamembe!)

              När det gäller jullar är transcriptus eller ornatus att föredra. Betydligt mindre och inte lika elaka. De kräver dock någon form av gömställe som med största säkerhet hamnar i ett konkurrensområde med sandcikliderna så det gäller att planera in grottorna. Ett enstaka brevispar är mer lättplacerat - de bosätter sig där man lägger snäckan...

              Har du redan ett Altopar så kör dem ihop med 8-10 flavipinnis och ett dussin nigripinnis, det blir en mycket trivsam burk.

              Det allra svåraste med Tanganyikaciklider är att bara ha ETT akvarium.
              Och så är det.
              /J

              Kommentar

              • Decimus
                Användare
                • juni 2006
                • 961

                #22
                Ursprungligen postat av jonre723
                X. papilio Tembwe eller X. flavipinnis Kasanga. Personligen hade jag valt Kasangan då den är i min smak den snyggaste av alla flavipinnis (Jag valde den framför Lyamembe!)

                När det gäller jullar är transcriptus eller ornatus att föredra. Betydligt mindre och inte lika elaka. De kräver dock någon form av gömställe som med största säkerhet hamnar i ett konkurrensområde med sandcikliderna så det gäller att planera in grottorna. Ett enstaka brevispar är mer lättplacerat - de bosätter sig där man lägger snäckan...

                Har du redan ett Altopar så kör dem ihop med 8-10 flavipinnis och ett dussin nigripinnis, det blir en mycket trivsam burk.

                Det allra svåraste med Tanganyikaciklider är att bara ha ETT akvarium.

                Mflavipinis ser jue nästan med betoning på nästan ut som entianopus eller kilesan =) å de e jue bra =)

                Precis! man önskar man hadde ett rum som man kunde fylla med 600 kar!!


                Men ok Budet ser ut som följande nu..

                A comp
                X.flavipinnis
                C nigripinis
                Lamp occelatus Golden
                J transcriptus.

                strålande det ären kombo som skulle kunna funka , så tiill följdfrågan dåe, Hur många av varje, med tanke på mkt färg.. =)

                Kommentar

                • jonre723
                  Användare
                  • oktober 2004
                  • 439

                  #23
                  L. occelatus är en riktigt elak jävel. Pass på den.
                  Och så är det.
                  /J

                  Kommentar

                  • Decimus
                    Användare
                    • juni 2006
                    • 961

                    #24
                    ok,

                    då komemr fäljd frågan behöver man malar i akvariet, mina ligger mest å slöar å öter bara algvaffers...

                    Kommentar

                    Arbetssätt...