Film från T-sjön

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perikles
    Användare
    • december 2005
    • 658

    Film från T-sjön

    Finns det filmer av t.ex A. Konings eller andra från Tanganyikasjön? Det vore ju helsmutt att spana in hur det ser ut på riktigt. Det skulle ge en hel del input för den som är intresserad av biotopakvarium.
    Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
    -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
    Cicero (106-43 f.kr)
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    En bra film är Tanganyika - Jewel of the Rift
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Danne_K
      Användare
      • februari 2006
      • 777

      #3
      Ursprungligen postat av Micke
      En bra film är Tanganyika - Jewel of the Rift
      http://www.amazon.com/National-Geogr.../dp/0792241525

      vet någon vars man kan köpa sånna här filmer?

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #4
        Ursprungligen postat av Danne_K
        vet någon vars man kan köpa sånna här filmer?
        Den fanns hos amazon som jag länkade ovan, annars verkar den vara slusåld. Den visas även på National Geograpic ibland, senast den 20/10 enligt deras hemsida: http://channel.nationalgeographic.co...610201300.html
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • Danne_K
          Användare
          • februari 2006
          • 777

          #5
          Ursprungligen postat av Micke
          Den fanns hos amazon som jag länkade ovan, annars verkar den vara slusåld. Den visas även på National Geograpic ibland, senast den 20/10 enligt deras hemsida: http://channel.nationalgeographic.co...610201300.html

          ok har kollat runt lite nu å hittar den ingen annan stans. kollade även The National Geograpics hem sida. kunde varken hitta denna eller amazon abyss men en av dom andra som jag ville ha fanns där. men det finns ingen svensk sida som kan tänkas ha kollade dom "vanliga" typ cdon dvd discshop ginsa men dom hade ju så klart inte...

          Kommentar

          • Danne_K
            Användare
            • februari 2006
            • 777

            #6
            har någon testat beställa från amazon.com? isf har det funkat bra?

            Kommentar

            • Kalle-El
              Användare
              • augusti 2005
              • 255

              #7
              Amazon funkar bra och snabba är de också. Haken är bara den att nitiska svenska tullen stoppar alla paket från amazon, lägger på moms samt tar ut en obskyr extraavgift för att skicka paketet vidare. ( Att man redan pröjsat frakten fram till sin dörr verkar spela minsdre roll. ) Momsen säger jag inget om, men extraavgoiften de lägger på är vedervärdig i mina ögon.

              Kommentar

              • 56ovwal
                Användare
                • mars 2004
                • 664

                #8
                Man ska dessutom betala moms på hela summan, d.v.s. varan plus frakt ! Har råkat ut för det vid något tillfälle jag köpt grejor från USA (eBay) och paketet inte slunkit genom tullen. Surt....
                Pigge
                Bygger ny akvarielokal:
                http://ovwali.blogg.se/
                Uppdaterad:2011-12-23

                Kommentar

                • Brandel
                  Användare
                  • september 2006
                  • 26

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kalle-El
                  Amazon funkar bra och snabba är de också. Haken är bara den att nitiska svenska tullen stoppar alla paket från amazon, lägger på moms samt tar ut en obskyr extraavgift för att skicka paketet vidare. ( Att man redan pröjsat frakten fram till sin dörr verkar spela minsdre roll. ) Momsen säger jag inget om, men extraavgoiften de lägger på är vedervärdig i mina ögon.
                  Extraavgiften är en tullavgift, dvs en skatt som Tullverket lägger på all import.
                  Men vem är egentligen förvånad? Men någon gång kan man ha tur. Beställde själv hem
                  en bluegrass-banjo från USA för något år sedan och den skulle ha kostat 5 papp i moms och tull men den missade dom! Njuter fortfarande varje gång jag tänker på det!
                  brandel

                  Kommentar

                  • Danne_K
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 777

                    #10
                    momsen ligger väll på 25% men hur mycke är den där extra avgiften på? (på ett ungefär)

                    Kommentar

                    Arbetssätt...