Mit malawi akvarie 1 år efter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ncmohr
    Användare
    • september 2005
    • 41

    Mit malawi akvarie 1 år efter

    Hejsa

    Meget ofte når man anlægger et akvarie så har man en ide om hvordan det vil se ud 1 år fremme tiden.
    Det havde jeg også, men jeg må indrømme at det ikke var helt hvad jeg havde tænkt mig, det jeg endte op med,
    men jeg er egentlig ganske tilfreds

    Her ser i akvariet da jeg anlagde det for et år siden:




    Her ser i akvariet idag




    Dette er et galleri med 80 billeder af akvariet som det ser ud idag men primært af fiskene som går deri.

    http://www.mbuna.dk/index2.php?spgmG...r&id=Mbuna_bil...


    Håber i kan lide billederne

    Niels Christian Mohr
    Med Venlig Hilsen

    Niels Christian Mohr
    www.mbuna.dk
    3x54 liter 1x65 1x70 1x112 1x200 2x250 1x375 1x1080
    Maller, Malawi det är fisk for meg
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #2
    Skoj med en ettårsuppföljning! Oftast ser man ju helt fräscht inredda kar, medan "mognare" kar är mer sällsynta. Kanske inte så konstigt, eftersom energin man har vid ett helt nytt kar är alldeles outstanding...

    Skoj att läsa om ursprunglig plan samt hur det blev också. Stämmer mycket bra med min erfarenhet - man kan ha de finaste planer och tänkt igenom allting, men under resans gång så ändrar sig alltid något. Fascinerande. Inget är så bra som en bra plan i allafall, då har man ju något att ändra på - för att travestera ett känt forskningscitat.

    För ovanlighetens skull blev jag lite sugen på en del Malawifisk också. En del av de mer nyupptäckta Mbunas är rätt fräcka. Verkar inte bli så stora och "klumpiga" med åldern heller. Får lura på det framöver.

    Hilsen,

    P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • ncmohr
      Användare
      • september 2005
      • 41

      #3
      Patrick du har helt fanget min mening Akvariet har ændret sig mange gange i løbet af året men jeg tror efterhånden har fundet det jeg vil have. Jeg tror ikke det har ændret sig meget om endnu et års tid
      Med Venlig Hilsen

      Niels Christian Mohr
      www.mbuna.dk
      3x54 liter 1x65 1x70 1x112 1x200 2x250 1x375 1x1080
      Maller, Malawi det är fisk for meg

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        #4
        Nja, det där om att karet skulle vara likadant om ett år tror jag inte på... *varmt skratt* Enligt egen erfarenhet så hittar man alltid något nytt, något att ändra på. Fast det är en himla skön känsla (och rätt ovanlig i akvariekretsar) att man faktiskt är nöjd med det man åstadkommit. Skoj att se det med, så keep up the good work!!

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        Arbetssätt...