Brunsvart på munnen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kiki

    Brunsvart på munnen

    Hej!

    Min goldenhane har plötsligt fått något brunsvart på munnen...är det någon som
    vet vad det kan bero på? Är det någon sjukdom? Han verkar för övrigt pigg...
  • ciklidis
    Användare
    • oktober 2005
    • 98

    #2
    Har du ngn bild?
    De kan ju bli mörka på huvudet men verkar det vara ngt annat än färg ändring?

    Kommentar

    • kiki

      #3
      nej, har ingen bild just nu, men jag kan fixa det...
      men det är ingen färgändring på det sättet...det ser typ ut som om han har
      doppat munnen i chocklad eller nåt...som en liten mörk fläck mitt på munnen, lite på överläppen och lite på underläppen....väldigt konstigt..

      Kommentar

      • Tobias_Bylund
        Användare
        • november 2006
        • 38

        #4
        Det ser lite skitit ut???
        Känner igen det från mina ps Daktari ja hade för många år sen vet ej va dede bedorre på.
        Har även sett så oss golden nån gång
        Men kan tyvär inte säjja nån förklaring.

        Tobbe

        Kommentar

        • kiki

          #5
          ja, precis..det är som om han är smutsig på munnen...
          skumt..man blir ju nyfiken på vad det kan vara...

          Kommentar

          • choffe
            Användare
            • november 2005
            • 841

            #6
            det är inte så att den har bråkat med nån annan? då brukar dom bita varann i läppen, och då blir det "rivmärken" som blir svarta/bruna. ibland när två hanar bråkat kan dom vara svarta överallt typ, för dom biter varann.....
            Christoffer Lundholm

            Kommentar

            • kiki

              #7
              Han är väldigt dominant, så det är inte så många som vågar sig på honom....
              Men av någon märklig anledning så har det brunsvarta mystiskt försvunnit..
              så förmodligen så kanske han hade ätit på något konstigt, som sedan gick bort..

              Kommentar

              Arbetssätt...