Konstigt uppförande sedan död!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sharkbait
    Användare
    • februari 2006
    • 61

    #16
    Men nu beter sig zebra hane som vanligt igen.. Får väl vänta o se om detta uppkommer igen. . .

    Mvh

    Kommentar

    • Sharkbait
      Användare
      • februari 2006
      • 61

      #17
      Ursprungligen postat av Danne_K
      Skulle nog gissa på något sådan jag med. Med tanke på hur länge det tar innan dom dör och att dom verkar lida av syre brist.

      Vart får man tag på sterazin?

      Har en annan fundering runt detta problem. Imorse så mådde alla fiskar jätte bra och det var fart på alla. Gav dem räkmixen och alla var väldigt sugna på den. Efter maten så är det lite halv fart på nästan alla fiskar. Börjar tro på att felet ligger i räkmixen helt enkelt!
      Kan räkmix bli gammal när den ligger ned fryst?

      Ska tillverka en ny laddning och se imorgon om de uppför sig på samma sätt.


      Mvh
      Senast redigerad av Sharkbait; 11 november 2006, 17:31.

      Kommentar

      • tezz
        Användare
        • februari 2006
        • 1069

        #18
        Ursprungligen postat av Sharkbait
        Vart får man tag på sterazin?

        Har en annan fundering runt detta problem. Imorse så mådde alla fiskar jätte bra och det var fart på alla. Gav dem räkmixen och alla var väldigt sugna på den. Efter maten så är det lite halv fart på nästan alla fiskar. Börjar tro på att felet ligger i räkmixen helt enkelt!
        Kan räkmix bli gammal när den ligger ned fryst?

        Ska tillverka en ny laddning och se imorgon om de uppför sig på samma sätt.


        Mvh
        Hade nog avaktat med att medisinera, att dom är lite hängiga kan bero på mycket tex lufttrycket vatten byte så länge dom inte står vid ytan tror jag ej du behöver oroa dig

        Kommentar

        • endymion

          #19
          Ursprungligen postat av tezz
          Hade nog avaktat med att medisinera, att dom är lite hängiga kan bero på mycket tex lufttrycket vatten byte så länge dom inte står vid ytan tror jag ej du behöver oroa dig

          Men om det är enstaka fisk och inte alla är det ju troligen nån sjukdom. Och då är det ju bara att gå på med medicin fortast möjligt innan det sprider sig.

          Kommentar

          • Perikles
            Användare
            • december 2005
            • 658

            #20
            Du skriver att vattenvärdena är ok, vad har du för värden? Nitrit/Nitrat?
            Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
            -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
            Cicero (106-43 f.kr)

            Kommentar

            • Sharkbait
              Användare
              • februari 2006
              • 61

              #21
              Ursprungligen postat av Perikles
              Du skriver att vattenvärdena är ok, vad har du för värden? Nitrit/Nitrat?

              Enligt testet ska jag har mellan < 0,1mg/l / <0,3mg/l och det ska väl vara bra?!


              Mvh

              Kommentar

              Arbetssätt...