Troffar och ancistrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zeke66
    Användare
    • maj 2006
    • 106

    Troffar och ancistrus?

    Jag har fått yngel på mina ancistrus i min troffer burk ..Och nu är frågan tror ni att troffarna kommer att mumsa i sig dom? Helt sjukt har en burk på 128 liter som jag bara har malar och växter räkor men i den burken blir det inget.Men i 540L med troffar där blir det suck.Och tror ni det räcker med mal tabbar till mal ynglerna då jag ger mina troffar pellets.
    450 L med Tropheus Ilangi F1
  • Perikles
    Användare
    • december 2005
    • 658

    #2
    Ursprungligen postat av zeke66
    Jag har fått yngel på mina ancistrus i min troffer burk ..Och nu är frågan tror ni att troffarna kommer att mumsa i sig dom? Helt sjukt har en burk på 128 liter som jag bara har malar och växter räkor men i den burken blir det inget.Men i 540L med troffar där blir det suck.Och tror ni det räcker med mal tabbar till mal ynglerna då jag ger mina troffar pellets.
    Samma visa här, i burken med Murago får de för sig att yngla av sig. Jag flyttade över mina ancistrus till ett eget akvarium med rötter så får vi se om det blir något där.
    Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
    -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
    Cicero (106-43 f.kr)

    Kommentar

    • Jeppe
      Användare
      • oktober 2005
      • 409

      #3
      Har ni mycket sten så att det blir sprickor och andra gömställen där ynglena kan gömma sig så blir det alltid några kvar, fast kanske inte någon större mängd men säkert minst 10 stycken borde kunna klara sig.
      540 Troffar, Callochromis ect
      100 sydamerica, dvärgar
      120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
      40 tomt

      Qui dormit, non peccat

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4
        Har aldrig fått överlevande Ancistrusyngel i mina troffe-kar. Inte i andra kar heller där jag haft ciklider.
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        Arbetssätt...