Tanganyikaboom i Växjö!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • februari 2004
    • 1127

    Tanganyikaboom i Växjö!!!

    Oj! OJ! Idag var jag nere på håvmästarna i Växjö. Och vilken glädje jag fick uppleva han har fullkomligt bombarderat butiken med Tanganyika. Dom har minst 50 olika artet där nu massor olika Jullar, snäcklekare, sandciklider, Tropheusar och mycket annat smått och gott och det som var mest glädjande var att det var både toppkvalité och hyfsad storlek på det mesta inte minst sandciklider han hade bland annat en grupp Enantilapious melanogenys som var 15 cm långa. Jag hoppas inte att ni tar det som reklam det är snarare konsumentupplysning. Så ta en tur i helgen till Tanganyikametropolen Växjö!!!
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    #2
    Ursprungligen postat av Matz Karlsén
    Oj! OJ! Idag var jag nere på håvmästarna i Växjö. Och vilken glädje jag fick uppleva han har fullkomligt bombarderat butiken med Tanganyika. Dom har minst 50 olika artet där nu massor olika Jullar, snäcklekare, sandciklider, Tropheusar och mycket annat smått och gott och det som var mest glädjande var att det var både toppkvalité och hyfsad storlek på det mesta inte minst sandciklider han hade bland annat en grupp Enantilapious melanogenys som var 15 cm långa. Jag hoppas inte att ni tar det som reklam det är snarare konsumentupplysning. Så ta en tur i helgen till Tanganyikametropolen Växjö!!!
    ja det ser ut som han har fått kontakt med vissa odlare i skåne, när det gäller sandlekare,
    det är bara att säga grattis att även ni har möjlighet att köpa dessa ciklider på nära håll. mvh janne

    Kommentar

    • Redbullen
      Användare
      • februari 2005
      • 734

      #3
      Va.....dax att investera nu då, är sugen på Enantiopus Melanogenys men har för litet kar just nu
      Ska starta upp en 157liters balja med sand/snäcklekare....karet har lite halvmysiga mått som 100l*35h*45d
      Beställde AM Sunbeam T5 amatur och Fluval 405 ytterfilter idag..... blir en kul månad detta


      Matz : Du vet inte om han kan ta in/har snäckor där nere också?

      //Peter
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

      Kommentar

      • Matz Karlsén
        Användare
        • februari 2004
        • 1127

        #4
        Ursprungligen postat av Redbullen
        Va.....dax att investera nu då, är sugen på Enantiopus Melanogenys men har för litet kar just nu
        Ska starta upp en 157liters balja med sand/snäcklekare....karet har lite halvmysiga mått som 100l*35h*45d
        Beställde AM Sunbeam T5 amatur och Fluval 405 ytterfilter idag..... blir en kul månad detta


        Matz : Du vet inte om han kan ta in/har snäckor där nere också?

        //Peter
        Jo han har tagit in neuthoma snäckor. Och den gruppen på fem fullvuxna melanogenys tar han bara 1295kr för. Jag köpte en jätteläcker snäcklekare Neolamprologus calliurus magarae. Annar skan du köpa snäckor på citygrossen dom finns i frysdisken, men du behöver inte äta upp innehållet.
        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

        Kommentar

        • Bright_Blue
          NCS Medlem
          • juni 2004
          • 1582

          #5
          Kul, blir lite sugen o dra dit en runda på lördag nu när jag fått körkort. I Kalmar är det ju öken med tanganyika.

          Mvh/ BB

          Kommentar

          • weeelin
            Användare
            • maj 2004
            • 105

            #6
            Vill bara tipsa om att det kommer komma in mycket fisk imorgon fredag så passa på och ta en titt!!

            Kommentar

            • Robin
              Användare
              • januari 2003
              • 4526

              #7
              Oj oj, galna ciklidister i trafiken är livsfarligt. Fråga Cutekid om chauffören på ciklidstämman.
              Mvh
              Robin

              Kommentar

              • LN
                Användare
                • december 2004
                • 4744

                #8
                Ska bli kanonkul att kolla in nar man kommer hem
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                Kommentar

                • Perikles
                  Användare
                  • december 2005
                  • 658

                  #9
                  Ursprungligen postat av Bright_Blue
                  nu när jag fått körkort.
                  Mvh/ BB
                  Körkort! Snyggt jobbat Joel.
                  Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                  -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                  Cicero (106-43 f.kr)

                  Kommentar

                  • Hank
                    Användare
                    • april 2002
                    • 1321

                    #10
                    Ursprungligen postat av Matz Karlsén
                    Oj! OJ! Idag var jag nere på håvmästarna i Växjö. Och vilken glädje jag fick uppleva han har fullkomligt bombarderat butiken med Tanganyika. Dom har minst 50 olika artet där nu massor olika Jullar, snäcklekare, sandciklider, Tropheusar och mycket annat smått och gott och det som var mest glädjande var att det var både toppkvalité och hyfsad storlek på det mesta inte minst sandciklider han hade bland annat en grupp Enantilapious melanogenys som var 15 cm långa. Jag hoppas inte att ni tar det som reklam det är snarare konsumentupplysning. Så ta en tur i helgen till Tanganyikametropolen Växjö!!!
                    Synd bara att man håller på att avveckla......
                    ....för den här gången iaf :/
                    /#378 Hank
                    Zoonen:
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

                    NCS medlemsbilder:
                    http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

                    Kommentar

                    • Bright_Blue
                      NCS Medlem
                      • juni 2004
                      • 1582

                      #11
                      Tackar Jonne, jäkligt skönt. Är det nån från Kalmar-trakten som kanske skulle vilja hänga med imorgon?

                      Mvh/ Joel

                      Kommentar

                      • Johan
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 3029

                        #12
                        nån som vet om han bara har massa tangayika mörtar el om han äver han lite gutt SA?

                        Kommentar

                        • weeelin
                          Användare
                          • maj 2004
                          • 105

                          #13
                          Finns en del SA. Fina dvärgciklider. Oskar på drygt 30cm om någon nu någon vill ha en sån...... och så en sötvattens stingrocka. Helt klart värt en titt!

                          Kommentar

                          • cichlids4fun
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 3111

                            #14
                            Ursprungligen postat av Bright_Blue
                            Tackar Jonne, jäkligt skönt. Är det nån från Kalmar-trakten som kanske skulle vilja hänga med imorgon?

                            Mvh/ Joel
                            Grattis joel.....men vete fan om man vågar åka med dig som helt färsking.......Har du vinterdäck på?...Skulle kunna tänkt mig att följa med men jag måste vara hemma klockan 3, det kommer "köksmekaniker" då..
                            Senast redigerad av cichlids4fun; 03 november 2006, 14:04.
                            Mvh
                            Peter

                            don´t drink water-fish ..... in it!

                            Kommentar

                            • Perikles
                              Användare
                              • december 2005
                              • 658

                              #15
                              Ursprungligen postat av Bright_Blue
                              Tackar Jonne, jäkligt skönt. Är det nån från Kalmar-trakten som kanske skulle vilja hänga med imorgon?

                              Mvh/ Joel
                              Per å jag drar till Linköping på söndag, så det blir för mycket resande för en helg, men visst ska vi kolla in ciklidmetropolen Växjö någon vacker dag.
                              Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                              -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                              Cicero (106-43 f.kr)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...