Demasoni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • keni

    Demasoni

    Funderar på att skaffa ett gäng Demasoni, är det nån som vet om de går o ha ihop med bl.a Lombardoi o Auratus som oxå är ganska agressiva av sig.
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Ursprungligen postat av keni
    Funderar på att skaffa ett gäng Demasoni, är det nån som vet om de går o ha ihop med bl.a Lombardoi o Auratus som oxå är ganska agressiva av sig.
    Det lär funka... det kommer säkert bli en hel del bråk i burken men lite action e alldrig fel =)
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • tezz
      Användare
      • februari 2006
      • 1069

      #3
      Demasonina bråkar med allt blått och randigt så det blir nog tufft för lomb honan

      Kommentar

      • Rhodebaert
        Användare
        • februari 2006
        • 557

        #4
        Skulle vara intressant att veta hur det funkar. Lombardoihonorna är ju ganska kaxiga själva :-)
        Ett tag brukade en av mina honor försvara sitt revir med tänderna fast hon tuggade hehe... det var intressant.
        Det går alltid en senare buss.

        Kommentar

        • tezz
          Användare
          • februari 2006
          • 1069

          #5
          Ursprungligen postat av Rhodebaert
          Skulle vara intressant att veta hur det funkar. Lombardoihonorna är ju ganska kaxiga själva :-)
          Ett tag brukade en av mina honor försvara sitt revir med tänderna fast hon tuggade hehe... det var intressant.
          demasonin ger ju sig aldrig även om motstondaren är dubbelt så stor fruktansvärt envisa

          Kommentar

          • Havs
            Användare
            • december 2004
            • 607

            #6
            Ursprungligen postat av tezz
            Demasonina bråkar med allt blått och randigt så det blir nog tufft för lomb honan
            Det där stämmer inte riktigt med min erfarenhet av Demasoni. Jag tycker att de bråkar mest sinsemellan.
            Jag har t.o.m haft Demasoni tillsammans med P. Saulosi och det har inte blivit särskilt mycket bråk mellan dessa snarlika hanar, Demasoni och Saulosi.

            Jag håller däremot med det du skriver i nästa inlägg att de ger sig aldrig. De är ena tuffa, envisa, snabba små rackare, om de hamnar i bråk.

            De tre arterna som frågan gälllde från start har jag inte testat att ha tillsammans. Jag gissar på "action", som Deelay skriver.
            Senast redigerad av Havs; 02 november 2006, 06:35.
            Min zoon

            Kommentar

            Arbetssätt...