Rolig sak

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefan78
    Användare
    • oktober 2006
    • 35

    Rolig sak

    Tjena

    Är ny på sidan och kolosalt ny med ciklider, men hursomhelst så skaffade jag mej sådana iallafall pga att dom va väldigt snygga

    Men nu till frågan, har ett par av dom som flyttar grus extremt mkt så har flera håll runtom akvariumet och dom verkar aldrig sluta utan skapar ständigt nya håll och kullar..

    Varför gör dom så?? hehe
  • Kalle-Maja
    Användare
    • december 2004
    • 1324

    #2
    Välkommen till forumet!

    Normalt sett för att få ett bra ställe där dom kan förvara yngel och försvara dom från inkräktare på ett praktiskt sätt. Ibland ritualiserar dom det ytterligare och gräver "onödigt stora" gropar(bowers) för att impa på honorna eller (som mina "Kilesor") smyckar ut dom med lite extra fina högar här och där.

    Vad är det för ciklider du skaffat?

    Kommentar

    • Rhodebaert
      Användare
      • februari 2006
      • 557

      #3
      Ursprungligen postat av stefan78
      dom verkar aldrig sluta utan skapar ständigt nya håll och kullar.
      Det låter ju underhållande Kul att ha fiskar som är aktiva! Du får nog ta och berätta vad det är för fiskar du har skaffat dig precis som föregående inläggare ville.
      Det går alltid en senare buss.

      Kommentar

      • stefan78
        Användare
        • oktober 2006
        • 35

        #4
        Tackar

        Vad jag skaffat är ju en bra fråga jag fick dom via en bekant till min flickvän som fick massa yngel har en population på 10 malawi fiskar varav 4 olika sorter eller vad man säger

        Har en bild på en av dom iallafall plus en gul i bakgrunden

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • mars 2004
          • 3187

          #5
          Skulle tippa på en Ps. Elongatus från Mpanga eller annan lokal. Och att de gräver i sanden/gruset är mer att för hanarna få till en schysst lekgrotta. Varning för att de kan underminera stenrösen,mao- de kan välta stora stenar som i så tur kan knäcka bottenskivan....
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          Arbetssätt...