matvägrande Trewavasae

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sullgucku
    Användare
    • september 2005
    • 89

    matvägrande Trewavasae

    har en VF L.Trewavasae som totalvägrar äta, tidigare så kunde jag iallafall få i honom hackade räkor, som en sista utväg efter att ha provat tropical & Osi flingfoder, tetras cichlid stick, an excel, hikari,jbl novo rift pellets, mysis, räkmix, cyklops och cyclop eeze.
    det går inte att få den fisken att äta, nån som vet nåt foder dom inte kan motstå? så är jag tacksam för förslag för nu ser han riktigt tunn ut

    ska kanske nämna att den åt riktigt ca ett år, det är de senaste veckorna den vägrat
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Låter som den e sjuk... vad som e fel vet jag inte med en fisk som matvägrar efter att ha ätit i 1år lär inte vara frisk.
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • Sullgucku
      Användare
      • september 2005
      • 89

      #3
      Hemlängtan kanske?

      Kommentar

      • Xork
        Användare
        • januari 2006
        • 93

        #4
        Mer troligt något med magen.
        Gjort några förändringar det senaste? bytt foder (innan matvägran)? stora ändringar i karet mm? Är det fler som inte äter?

        /Martin
        Sisten i vattnet är en....twedmark@spray.se

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • mars 2004
          • 3187

          #5
          Inte förvånad om den har slängt in handduken iom att den har fått hackad räka...
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          • Sullgucku
            Användare
            • september 2005
            • 89

            #6
            Jag har inte gjort nån förändring.

            Det är den enda fisken som matvägrar

            hackad skalad räka testades endast som ett sista försök att få den och äta efter den börjat vägra allt annat, och den tog räkor ett kort tag. men nu är det tvärstopp

            Kommentar

            Arbetssätt...