530 l Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Janne C K Madsen
    Användare
    • juli 2006
    • 17

    530 l Tanganyika

    Skal sette opp et 530 l tanganyika, av fisk har jeg tenkt på Cyprichromis leptosoma "jumbo" Chaitika", har 1+3 av disse i en 240 l nå, der de fungerer utrolig bra med A. calvus og Neol. leleupi, eller bør jeg gå for den vanlige C. leptosomaen, har lyst til å ha en gruppe Paracyprichromis nigripinnis, en gruppe Neol. multifaciatus eller noen annen sneglehusleker, samt noen Enantiopus melanogenys eller E. kilesa, har også utrolig lyst på Ophthalmotilapia ventralis, men vil dette fungere

    Dette akvariet har gått med malawi nå, og har av pumper Eheim 2026 og 2028 samt en innvendig 2252, kan jeg kjøre det samme, eller bør jeg fjerne en av de?

    Har jo vært mange tråder med tanganyika nå, men er temmelig usikker når jeg selv skal sette det opp

    Bare å fyre løs, synes jeg har lest mye, men tar imot alle råd om hva som passer eller ikke passer med takk
    530l tomt, men ikke lenge
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    #2
    Hej Janne, leptosoma eller Jumbo borde fungera perfekt med antingen Enantiopus melanogenys, E. kilesa eller Ophthalmotilapia ventralis, de tre sistnämnda bör du bara ha en art av då Enantiopus melanogenys och E. kilesa är för närbesläktade och Ophthalmotilapia ventralis slåss om samma utrymme. Någon snäcklekare borde nog funka också. Tror ca 10 leptosoma, 15 Neol. multifaciatus och Ophthalmotilapia ventralis skulle funka, längden på akvariet kan ju spela in också, ju längre desto bättre.

    Mvh/ BB

    Kommentar

    • Janne C K Madsen
      Användare
      • juli 2006
      • 17

      #3
      Hei og takk for svar!
      Var det jeg hadde i aning med O. ventralis og Enantiopus! Da får jeg se om det blir fler av Jumboene, "Chaitika" har jo ikke mye farge, så er nok mulig jeg går for en annen av Cypr.

      Det er et Akvastabil akvarie, og det jeg liker minst ved de, er at 530 l kun er 160 cm langt, har et Juwel som er 240 l, men med lengde på 120! Men vet aldri, synes 530 egentlig er lite nå, så får se hva lommeboken sier om noen mnd, kanskje et større kar, når blir det stort nok tro
      530l tomt, men ikke lenge

      Kommentar

      • Janne C K Madsen
        Användare
        • juli 2006
        • 17

        #4
        Hva ble fyllt opp i mitt kar? Jo det ble noen jeg ikke trodde ville kunne gå etter hva man har lest, selv om meningene og erfaringene tydeligvis er veldig forskjellige.

        Åtte C. furcifer, 4-6 cm, så får man bare vente å håpe det ikke er for mange hanner, men de får man jo levere tilbake om det blir så. Stoler fullt og helt på Santron, der jeg kjøpte de, de har selskap av N. multifaciatus og de C. leptosoma "jumbo" "Chaitika jeg hadde, disse blir nok byttet med noen andre mer fargesterke leptos. men har ikke bestemt hvilke.

        Utrolig spennende blir det å se hvordan det vil utvikle seg om noen mnd
        530l tomt, men ikke lenge

        Kommentar

        Arbetssätt...