Prinsessorna är i nu!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Prinsessorna är i nu!

    Tjoho!

    Nu har jag äntligen skaffat invånare till mitt nya 100-liters. Det blev fem stycken N. Brichardi som hittils varit i 9 timmar. Dom är ganska lugna än så länge men dom småtjyvas lite om grottorna. Det ska bli intressant och se om dom börjar para ut sig snart, har ingen aning om hur många hanar/honor det är.

    Min ancistrus verkar inte ha några problem att hävda sig mot nykomlingarna, prinsessorna försvinner fortare än blixen så fort han rör sig när dom kommer för nära. Vet inte om någon bryr sig men jag skulle ändå vilja tacka alla på forumet för alla goda råd. Nu hoppas jag bara på lite familjelycka bland Prinsessorna, uppdaterar i så fall =)

    //Poppe

  • Ante
    Användare
    • november 2002
    • 571

    #2
    har själv skaffat Tangayianika Ciklider för första gången och är helt såld.
    det blev bla. 6st. Prinsessor som nu varit i burken i bara några dagar har redan mutat in revir och dom är mycket intressanta att titta på.
    hoppas också på lite "familjelycka" det verkar ha blivit två par nu.
    dom går och darrar lite åt varandra och håller till mycket i grottorna och jobbar hårt på att möblera.


    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Kul att det finns fler som fastnat för prinsessor! Jag hade tänkt ha snäcklekare också i form av multisar, brevis, similis eller liknande. Är det idé att stoppa i dom så fort som möjligt innan prinsessorna har etablerat sig ordentligt eller? Har inte råd att skaffa mer fisk just nu nämligen, dessutom har brorsans multisar precis lekt såmed lite tur så kanske jag kan få ett gäng av honom om ett par månader.

      //Poppe

      Kommentar

      • Ante
        Användare
        • november 2002
        • 571

        #4
        jag stoppade ner 6st. Prinsessor och 2st J. Marlieri på en gång utan problem.
        dom mutade in sina egna revir på en gång utan problem.
        hur det skulle bli om jag satte ner mer fisk nu vet jag dock inte, jag har ingen tidigare erfarenhet av Tanganyika.

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Hur matar du dina prinsessor? Jag har precis börjat mata mina och tänker att räkmix varannan dag och en mindre mängd (med betoning på mindre!) flingfoder varannan vore vettigt. Är det helt uppåt väggarna så skrik till någon!

          //Poppe

          Kommentar

          • Ante
            Användare
            • november 2002
            • 571

            #6
            mina äter inte Räkmix,spottar bara ut det, dom äter artemia och JBL Grana

            Kommentar

            • Gäst

              #7
              Mina äter räkmix med god aptit. Har iofs. bara matat en gång med det än. Dom tog även Tetra Rubin (flingfoder) när jag provade idag. Räkmix verkar ju vara det vettigaste "allroundfodret" för köttätare, men jag inbildar mig att omväxling förnöjer fiskar precis som människor =)

              //Poppe

              Kommentar

              • -Anton-
                Användare
                • januari 2003
                • 66

                #8
                Hej alla prinsesse älskare jag har själv haft prinsessor men
                tröttnade snabbt, mina prinsessor visade sig vara simmande mördar maskiner. bla rök 5 tropheusar av mina prinsessor. Jag satte dom i ett kar där det fanns ingen inredning alls men så klart så lekte dom om och om igen så är någon interserad så sej till så ska ni få några riktigt billigt.


                Med Vänliga Ciklid Hälsingar////Anton

                ////Anton

                Kommentar

                • imported_n/a
                  Användare
                  • maj 2002
                  • 16

                  #9
                  Ante, förmodligen innehåller din räkmix för lite räkor.

                  Poppe, att varva med flingfoder och räkmix verkar vettigt.

                  Mina prinsessor brukade under dagen få lite av varje av all fiskmat som jag hade i frysen för tillfället; artemia, räkmix(nästan bara räkor), cyclops, dafnier med mera. Att blanda så här är bra då vissa foder, till exempel dafnier inte uppskattas av fiskarna i längden, även om det är ett okej foder, och så får fiskarna förståss all näring de behöver.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...