Starkast överlever, eller?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrGadget
    Användare
    • april 2002
    • 74

    Starkast överlever, eller?

    Hej,

    Hade för ett par månader sen en tråd om mina lekande hästnosar, som slutade med att jag trodde alla yngel gått åt. Så visade sig inte vara fallet när jag julstädade akvariet och planterade lite nyinköpt Vallisneria så simmar något förbi min högra tumme!

    Ett hästnosyngel!!! 2-3 cm långt och svagt randigt...

    Eftersom jag inte trott att några hade överlevt har jag inte letat eller matat särskilt mycket. Har ganska gott om algbeväxta stenar. Så frågan är nu, riva mina rösen och leta fler yngel för vidare befodran till det oinredda yngelkaret och därmed stressa mina havande Duboisi-honor för mycket? Eller fortsätta som förr och se om det löser sig ändå?

    Hur stor är sannolikheten att det har överlevt fler? Uppenbarligen har de kunnat gömma sig väl, då jag inte sett dem sen hanen ruvade. Det har gått ungefär 1,5-2 månader sedan han uppenbarligen spottade.

    Tack på förhand!

    Johan

    Beauty is in the eye of the beer holder!
    "First they ignore you, then they laugh at you, then they'll fight you and then you'll win -- M.Gandhi"
    http://mrgadget.esmartguy.com
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    Jag tycker inte att du ska att du ska bry dig om att försöka flytta ynglen. Finns det bara tillräckligt med gömställen brukar alltid några yngel klara sig. Är de 2-3 cm är också risken för att de blir föda åt dina "dubbar" över. Mat brukar inte vara något problem, de hittar alltid något ätbart, som alger eller foderrester. Med tiden blir de säkert också modigare och kommer fram när du matar de vuxna fiskarna.

    Mvh Michael Persson
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    Arbetssätt...