"Pemba" och "Ikola"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Per B
    Användare
    • september 2005
    • 1250

    #16
    Cutekid, de flesta här har väl anat viss aggression mellan dig och bmwpower genom att läsa tidigare inlägg. Jag säger inte att det är ditt fel men att försöka snacka bort Stefans kritik är barnsligt. Lägg ned att ta ut aggressioner på varandra här i forumet. Ni kan väl göra upp en tid och en plats istället?
    mvh Per

    Tanganyika och Västafrika i burkarna

    Kommentar

    • robjo
      Användare
      • maj 2005
      • 330

      #17
      Väldigt synd att min fråga här i tråden skulle sluta med den något tryckta stämming som råder. Det var ju inte vad jag hade hoppats på.

      //Robban
      http://picasaweb.google.se/sipedon/

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • januari 2003
        • 3368

        #18
        Va då snacka bort???
        Jag svarade ju på hans fråga då bmw skriver att man ska testa för att se om det fungerar. Han menar ju på att det funkar hos vissa och att det blir katastrof hos andra. Jag frågade då spontan om det har varit katastrof hos honom eftersom han i tidigare inlägg skrivet att hans fisk har blivigt dåliga m.m

        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • Hank
          Användare
          • april 2002
          • 1321

          #19
          Förstå inte hur Calles inlägg kan uppfattas som smutskastning :/
          Ingen har väl anklagat någon, eller hur?
          /#378 Hank
          Zoonen:
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

          NCS medlemsbilder:
          http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

          Kommentar

          • Cutekid
            Användare
            • januari 2003
            • 3368

            #20
            Tack Hank! Gött att ngn är med i gamet alla fall.
            Carl

            Besök petrochromis.com´s forum:

            http://petrochromis.com/phpbb3/

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #21
              Ursprungligen postat av Cutekid
              Va då snacka bort???
              Jag svarade ju på hans fråga då bmw skriver att man ska testa för att se om det fungerar. Han menar ju på att det funkar hos vissa och att det blir katastrof hos andra. Jag frågade då spontan om det har varit katastrof hos honom eftersom han i tidigare inlägg skrivet att hans fisk har blivigt dåliga m.m

              Du måste skoja Calle?

              Vad är det här?

              är det därför som det ofta dör fisk för dig?
              Det här är en direkt gliring till Bmwpower...det är ingen fråga om han råkat ut för katastrof eller inte. Var rak för tusan och stå för vad du skriver även om det kan ha varit menat annorlunda!

              Tack Hank! Gött att ngn är med i gamet alla fall.
              Så vi andra skulle ha varit utanför gamet då? Herregud...*asg*

              Robjo:

              Ett direkt svar på din fråga (om du inte fått svar ännu) så kan jag säga att jag skulle absolut avråda dig att blanda två "black"-varianter med varandra. Korsningsrisken är överhängande och jag skulle istället föreslå dig att blanda Pemba eller Ikola med Duboisi Maswa eller t ex Regnbågsmoori eller "red"-variant. De sistnämnda varianterna är lite svårare att få lek på men mycket snygga. En annan art som jag faktiskt själv tänk på att blanda med Pemba är Murago...

              Du får ursäkta mitt sidosprång i din tråd Robjo, men jag ogillar verkligen sådana där onödiga påhopp som saknar bevis. Det som skrevs är snuddande nära förtal enligt mitt sätt att se det på...

              Kommentar

              • Cutekid
                Användare
                • januari 2003
                • 3368

                #22
                Förtal??? Du måste skämta??? Oj oj oj mkt ska man höra innan öronen trillar av.

                En av nackdelarna på internetforum är att läsaren ofta misstolkar vad skribenten har skrivigt. Jag har absolut inte skickat ngn gliring till BMW utan jag ställde en rak fråga till honom om det är därför det har dött fisk hos honom pga att han har testat att blanda fisk.
                Carl

                Besök petrochromis.com´s forum:

                http://petrochromis.com/phpbb3/

                Kommentar

                • specmats
                  Användare
                  • december 2004
                  • 3060

                  #23
                  visst kan kombinationen ikola/pemba verka vara kontroversiell men det kan gå bra och med bra menar jag att det inte blir korsningar, på akvarielagret hade de under lång tid kombon kiriza/pemba som ,vad jag vet, inte gav nåra korsningar, själv har ja haft M.Auratus/M.parallelus/M.Johanni utan några korsningar alls..Men som en generell rekommendation skulle alla dessa exempel vara fel.
                  Tropheus Duboisi halembe, so
                  Melanochromis Auratus, vf
                  Synodontis Petricola, odlade

                  Akvarie-setup (Salt)

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 10784

                    #24
                    Ursprungligen postat av Cutekid
                    Förtal??? Du måste skämta??? Oj oj oj mkt ska man höra innan öronen trillar av.

                    En av nackdelarna på internetforum är att läsaren ofta misstolkar vad skribenten har skrivigt. Jag har absolut inte skickat ngn gliring till BMW utan jag ställde en rak fråga till honom om det är därför det har dött fisk hos honom pga att han har testat att blanda fisk.
                    Jag slutar diskutera det här nu då du inte verkar förstå att du faktiskt påstår att det dör fisk ofta hos Bmwpower...läs ditt inlägg..."Är det därför som det ofta dör fisk hos dig?". Man undrar vad du har för belägg till det...men egentligen så bryr jag mig inte om annat än att det var ingen vidare trevlig ton i det inlägget ifrån dig.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...