Victoriaciklider & malar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • juni 2006
    • 1451

    Victoriaciklider & malar??

    Hej! Ska precis starta upp ett akvarium där jag tänkte ha Victoriaciklider - nyereri och en sort till (vilken vet jag ej ännu) - men jag vill också ha nån/några malar och undrar om nån har något förslag. Allra helst förståss malar från Victoriasjön, synodontis???

    Nån som vet nåt i ämnet och om nån vill tar jag gärna emot förslag på kompisar till "nyereriarna" också.

    Tackar på förhand/ joe
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
  • daniel60
    Användare
    • mars 2003
    • 527

    #2
    Ursprungligen postat av joe
    Hej! Ska precis starta upp ett akvarium där jag tänkte ha Victoriaciklider - nyereri och en sort till (vilken vet jag ej ännu) - men jag vill också ha nån/några malar och undrar om nån har något förslag. Allra helst förståss malar från Victoriasjön, synodontis???
    Nån som vet nåt i ämnet och om nån vill tar jag gärna emot förslag på kompisar till "nyereriarna" också.
    Tackar på förhand/ joe

    www.fishbase.se hittar du lätt en lista på alla Victoriasjöns fiskar.
    Gå till rullmenyn "Information per ekosystem", scrolla ner till Lake Victoria och klicka på "Alla fiskar". Sen är det lätt att sortera fiskarna familjevis.
    Hittar bara två Synodontis - afrofischeri och victoriae - men om de går att få tag på har jag ingen aning om.
    Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
    Mina fiskar & burkar

    Kommentar

    • endymion

      #3
      Jag kan inte annat än rekommendera att ha Nyererei ihop med Lipochromis sp. Matumbi Hunter. För dom är lika tuffa bägge två, och även om Matumbi hunter inte är så snygg är det en oerhört roliga fisk eftersom den har så mycket beteende. Och dom korsar sig inte. Men dom är ju inte lättast att få tag på men det går.

      Kommentar

      Arbetssätt...