Katt bland hermelinerna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi375
    Användare
    • april 2006
    • 209

    Katt bland hermelinerna

    Har fått en kull Hongi-yngel, honan spottade på dag 18 så jag hann inte tömma men de var i separat akvarium i alla fall. Tror honan åt upp några stycken, men det är 10 st kvar i alla fall. 9 såg helt normala ut, men ett yngel var mindre än de andra och hasade runt på botten med gulesäcken kvar. Tänkte att det dör väl, men icke. Efter 4-5 dagar så var gulesäcken borta och den simmade omkring normalt. Nu är ynglen cirka 3 veckor gamla och det lilla ynglet ser inte alls ut som de andra. De 9 normala är ganska mörka och lite randiga, som de brukar se ut, det lilla är alldeles ljusgult och fortfarande klart mindre men äter som de andra och mår prima. Förekommer det "albino" bland Hongi?
  • Danne_K
    Användare
    • februari 2006
    • 777

    #2
    albino kan nog förekomma bland alla djur. hur vanligt det är bland hongi (och fiskar över huvud taget) kan jag dock inte utala mig om. men det säljs ju albino varianter av diverse fisk sorter så tror inte de är något som är jätte ovanligt.

    Lyck till med ynglen

    Kommentar

    • cf.akvarielagret
      Användare
      • april 2002
      • 5028

      #3
      Jag tror att den honan var en bov och lyckades komma över någon annans ägg kanske innan sin lek,
      för dom var i olika stadier, hade det varit albino så skulle det vara utvecklat samtidigt som dom andra.
      vänligen
      Christer
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

      Kommentar

      • Danne_K
        Användare
        • februari 2006
        • 777

        #4
        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        Jag tror att den honan var en bov och lyckades komma över någon annans ägg kanske innan sin lek,
        för dom var i olika stadier, hade det varit albino så skulle det vara utvecklat samtidigt som dom andra.
        vänligen
        Christer
        jo de har du helt klart rätt i. om de nu inte är något annat fel på den (behöver inte synas utan på)...

        Kommentar

        • malawi375
          Användare
          • april 2006
          • 209

          #5
          Samma dag som mina hongi lekte, så lekte också mina crabro. Crabrohonan svalde sin rom/spottade efter bara två dagar, det var första gången för den honan. Tror ni..? Ynglet ser i alla fall inte ut som en crabro, de brukar väl vara randiga riktigt tidigt eller hur? 11 dagar efter att hongin lekte så lekte mina johannii. (Den johannii-honan dog dessvärre av någon för mig outgrundlig anledning bara två dagar efter leken för övrigt, det var första gången hon lekte.) Eftersom hongin spottade på dag 18 så skulle i så fall det eventuellt knyckta johanniynglet varit 7 dagar vid spottningen...är de ens kläckta så tidigt? I övrigt så har jag full koll på att ingen annan har lekt, jag har inte så många fiskar.

          Kommentar

          • malawi375
            Användare
            • april 2006
            • 209

            #6
            Om nån är intresserad av att titta på katten bland hermelinerna så har jag en liten MPEG-video på 4,1 megabyte att maila över till den som har bredband. Försökte ta bilder men det blev inget bra, videon däremot hyfsad. Maila till mig i så fall (mailadressen på profilen).

            Kommentar

            • ozric
              Användare
              • mars 2004
              • 3187

              #7
              Gissar att det är ett Johanni-yngel.
              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
              c",)

              Kommentar

              Arbetssätt...