Röd rubin på väg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #16
    Hmm,tål at tänkas på va...
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • ciklidis
      Användare
      • oktober 2005
      • 98

      #17
      Om man jämför bilderna, vilket är svårt eftersom den andra bilden visar en fisk som simmar mot kameran och min hane simmade bortot...
      Min hane har en liten "knöl" på ryggen före ryggfenan..Han är också rundare om magen.
      Men han har gått som "hona" och inte visat några manliga beteenden. (inte jagat efter honor eller haft revir)
      Honan som han hållit handen med (simmat bredvid och låtsas vara tjej typ) är mkt lik honom i kroppsformen... (hon är hansbaenchi hona)

      Kanske hans långvariga transvestit skådespel har påverkar hans kroppsform?

      Kommentar

      • deelay
        Användare
        • september 2002
        • 5394

        #18
        Om det hade varit en borleyi så hade det synts redan från start... ett borleyi yngel skiljer sig kraftigt från ett aulonocara yngel, jag skulle snarare tro att det rör sig om en kraftigt övermatad aulonocara, dom kan lätt få ungefär samma kroppsform som en borleyi när dom blir övermatade. Personligen tycker jag den inte ser speciellt fin ut varken i kroppen eller färgen (det lilla man ser) dom fina stammarna brukar vara lite ljusare i färgen (hanarna) när dom håller på att färga ut så jag tippar på att det är ett sämre ex av rubinen du har där, tyvärr.
        http://www.aquariumstockholm.se/

        Kommentar

        Arbetssätt...