Foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jajja2

    Foder

    Hej alla!

    undrar lite om det komersiella foder som finns i handeln. Har läst på flera ställen att man inte skall ge herbivora malawiciklider foder som innehåller animaliska fetter. och att det även är onyttigt att ge foder med innehåll ifrån kallblodiga djur. MEN hur kan det då komma sig att ALLT foder jag hittar i handeln innehåller biprodukter ifrån vitfisk eller andra djur. Antingen det eller så finns ingen innehållsförteckning alls! Det värsta fodret jag råkat köpa är ett som heter "xxxxx pro vegetable". Namnet borde syfta till att det är ett vegetariskt foder tycker jag MEN flingorna innehåller både fisk och "fish derivatives" samt mjölk och "milk derivatives" dessutom oljor och fetter "oils and fats" - är det animaliska eller vegetariska fetter och oljor?? *puh*

    Jag vet att ni kommer att svara - "kör med räkmix" ! okey det är ju bra - men jag har varken tid eller möjlighet (har inte ens en blender/köxmixer) att göra räkmix. Då finns kanske möjligheten att köpa räkmix i zooaffären?! Men då undrar jag om det är ok det som finns i affären - ngn som vet?

    varför kan man inte göra ingredienserna ärter, räkor med SKAL , spirulina, multivitamin, till ett flingfoder?? är det omöjligt eller?

    tacksam för svar och funderingar kring detta !

    jana
  • RobbanG
    Användare
    • januari 2004
    • 563

    #2
    Som jag har fattat det så innehåller inte fisk animaliska fetter, iaf inte det som avses här. Vegetabiliska oljor etc innehåller inte heller animaliska fetter men mjölk däremot...
    //Robert

    Kommentar

    Arbetssätt...