o. ventralis info!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amini
    Användare
    • maj 2006
    • 80

    #16
    Ursprungligen postat av ozric
    Hästnos är nog mer "veggie" än Tropheus,så utefrån mataspekten går det bra. Vuxna hästnosar kan vara räjält sura på unga troffar dock. Jullar funkar också ganska fint. Under yngelvakt kan de också vara rejält sura men inte så de skadar troffarna.Finns många fina varianter. Synodontis Petricola är en effektiv "städare" till troffe-karet om man vill va "biotop-petig". De kan ,har jag nyligen märkt, nypa ett å annat troffe-yngel om de får spotta i karet.
    petricolan passar nog bäst, odlar iallafall inte o de blir inte så stora heller.
    frågetecknet för mig är om de kommer o hinna äta nåt.
    jag matar 3-5 ggr varje dag men så lite att allt utom räkmixen hinner inte komma ner,
    även den e slut i ca en minut som bäst.
    en annan fråga e om den tar alger på rutan?
    mvh
    amini

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #17
      Mina petricolor får ingen särskild mat. Har dem främst för att de ska hålla rent från just matrester för optimala vtn-värden för troffarna.(fan vad det där lät ambitiöst ) Har nu inga L-malar som käkar alger i min stora burk så där har det blivit en schysst algmatta även för Synodontisen att beta på.
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      Arbetssätt...