bukvattensot!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #16
    Om metronidazole ska ha en bra effekt sa e det bra om man sammtidigt slecker ner burken eftersom metronidazolet inte trivs i ljus plus att det e verksammt i ca 8 till 10 timmar. Aboslut best resultat har jag uppnatt utan att ha ljuset pa plus att jag medicinerat pa morgonen, bytt 5%vatten pa eftermiddagen och o kort sa ca 2 till 3 dagar... det har funkat klockrent 3g i rad.
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #17
      Ursprungligen postat av deelay
      Om metronidazole ska ha en bra effekt sa e det bra om man sammtidigt slecker ner burken eftersom metronidazolet inte trivs i ljus plus att det e verksammt i ca 8 till 10 timmar. Aboslut best resultat har jag uppnatt utan att ha ljuset pa plus att jag medicinerat pa morgonen, bytt 5%vatten pa eftermiddagen och o kort sa ca 2 till 3 dagar... det har funkat klockrent 3g i rad.
      Åfan! Se där! Var har du hört att metronidazolet inte trivs i ljus och att det bara är verksamt i 8-10 timmar?? Har du då gett en kar-dos varje dag tre dar irad alltså??
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • deelay
        Användare
        • september 2002
        • 5394

        #18
        Ursprungligen postat av ozric
        Åfan! Se där! Var har du hört att metronidazolet inte trivs i ljus och att det bara är verksamt i 8-10 timmar?? Har du då gett en kar-dos varje dag tre dar irad alltså??

        Leste om det pa lekemedelsforetags sida for ett tag sedan plus att det va even en jenkare som sa det till mig vilket gjorde att jag kolla upp det och hitta lite om det sa det e derfor man som manniska tar 3 doser om dagen ner vi tar flagyl och i kroppen e det morkt sa der funkar det bra
        http://www.aquariumstockholm.se/

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          #19
          Hantering, hållbarhet och förvaring
          Förvaras i originalförpackningen. Ljuskänsligt
          Halveringstiden är 8 timmar

          står i länken ovan i mitt inlägg nr 14
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • mars 2004
            • 3187

            #20
            Ok, då e det inte smart av SeaChem att sälja medicinen i genomskinliga rör mao.
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            Arbetssätt...