Tips på fiskar till 540L!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roni
    Användare
    • maj 2003
    • 183

    Tips på fiskar till 540L!!

    Jag har fått tillbaka intresset efter en paus då allt bara kändes hemskt och tråkigt, jag hade äntligen köpt troffar, 30 Kiriza och på bara 3 månader så var alla borta i soten. Inte alls roligt men nu är jag tillbaka och sugen igen, mest sugen är man ju på troffar men det är svårt här uppe i norr. Skulle vara glad att få lite tips vad jag ska satsa på denna gång.

    Tack på förhand
    Mvh/Fredrik
  • malplacerad
    Användare
    • maj 2005
    • 877

    #2
    Vad sägs om rovfiskar från malawisjön?
    http://www.cichlid-forum.com/profile...gory.php?cat=1
    ||||

    Kommentar

    • Per B
      Användare
      • september 2005
      • 1250

      #3
      Kan du inte hålla dig i Tanganyikasjön men satsa på lite oömma arter. Till exempel prinsessor, snäcklekare och Julidochromis. När du fått in snitsen på vattenkvalité och allt fungerar kanske du kan fundera på troffar igen?

      Vad är det för fel på norr? Pallar inte tropheus norrskenet eller är vattnet bedrövligt?
      mvh Per

      Tanganyika och Västafrika i burkarna

      Kommentar

      • roni
        Användare
        • maj 2003
        • 183

        #4
        Jodå vattnet är hur bra som helst men problemet är att det inte finns så mycket här uppe och ska man beställa så blir det dyrt och långa transporter. Sist när jag beställde mina kiriza blev fiskarna kvar i stockholm under hela dan och när fiskarna kom fram var dom rejält nerkylda vattnen var ca 14 grader.
        Mvh/Fredrik

        Kommentar

        • Danne_K
          Användare
          • februari 2006
          • 777

          #5
          akvarieteknik vet ja då kör upp fiskarna med egen bil.. vet int hur långt upp i norr du bor men vet att dom åtminstone kör till lule kan hända att dom fortsätter ändå längre upp efter de.. jag brukar då inte behöva betala nå mer när jag beställer fisk än när jag köper direkt från butiken snarare tvärt om..

          Kommentar

          • Rovfisken
            Användare
            • april 2005
            • 178

            #6
            tycker du ska skaffa Tigerfisk, haha,

            nämen, lite snygga rovisar från malawi sjön e roligt, dom har så unika jaktbetenden, så d e inte bara nog med att dom e snygga, elaka utan dom jagar olika oxå , däremot borde du ha ett gäng snygga Tanganyika malar.Och lite mbuna kraffs som dom jag få jaga
            Mina kar

            http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333

            Kommentar

            • malplacerad
              Användare
              • maj 2005
              • 877

              #7
              Ursprungligen postat av Danne_K
              akvarieteknik vet ja då kör upp fiskarna med egen bil.. vet int hur långt upp i norr du bor men vet att dom åtminstone kör till lule kan hända att dom fortsätter ändå längre upp efter de.. jag brukar då inte behöva betala nå mer när jag beställer fisk än när jag köper direkt från butiken snarare tvärt om..
              Säljer inte akvarieteknik enbart till butiker?
              ||||

              Kommentar

              • Danne_K
                Användare
                • februari 2006
                • 777

                #8
                Ursprungligen postat av malplacerad
                Säljer inte akvarieteknik enbart till butiker?

                ja men man kan ju beställa via en butik från dom.. butiken som jag handlar av i pite handlar bara från just akvarieteknik därför vet jag detta dock hade dom väldigt lite fisk hemma just nu tyckte jag... dom kör upp fisk idag nästa tur är om ca 2veckor... normalt kör dom varannan vecka kan va lite annorlunda när de är sommar pga att folk handlar mindre..

                Kommentar

                • malplacerad
                  Användare
                  • maj 2005
                  • 877

                  #9
                  Ursprungligen postat av Danne_K
                  ja men man kan ju beställa via en butik från dom.. butiken som jag handlar av i pite handlar bara från just akvarieteknik därför vet jag detta dock hade dom väldigt lite fisk hemma just nu tyckte jag... dom kör upp fisk idag nästa tur är om ca 2veckor... normalt kör dom varannan vecka kan va lite annorlunda när de är sommar pga att folk handlar mindre..
                  Ok, nu hänger jag med =)
                  ||||

                  Kommentar

                  • roni
                    Användare
                    • maj 2003
                    • 183

                    #10
                    Om man beställer direkt från dom genom en butik så vill ju butiken man beställer i också ha en del pengar.

                    Jag var just inne och kollade på deras fisklista tyvär fanns det inga priser men det fanns ju en hel del intressanta fiskar.
                    Senast redigerad av roni; 21 juni 2006, 14:34.
                    Mvh/Fredrik

                    Kommentar

                    • Danne_K
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 777

                      #11
                      Ursprungligen postat av roni
                      Om man beställer direkt från dom genom en butik så vill ju butiken man beställer i också ha en del pengar.

                      Jag var just inne och kollade på deras fisklista tyvär fanns det inga priser men det fanns ju en hel del intressanta fiskar.
                      jo no vill alltid butiken ha en slant för de.. går ju att fara och köpa direkt av akvarieteknik men då lägger dom på så att du får ändå betala typ samma som du skulle få ifall du köpte av en butik som köper in från dom (vart lite dåligt beskrivet) fisklistan som dom har ute på internet stämmer tyvär inte (dom är dåliga på att uppdatera den) synd nog

                      Kommentar

                      • blackened
                        Användare
                        • januari 2005
                        • 1042

                        #12
                        Förstår inte hur folk kan föreslå rovmalawi till ett 540?

                        Jag tycker du ska satsa på troffar igen Så här års kan du ju be vem som helst skicka fisk till dig med bussgods utan problem, förutsatt att man kanske väntar in ett lågtryck så man slipper koka fisken på vägen.

                        Kommentar

                        • malplacerad
                          Användare
                          • maj 2005
                          • 877

                          #13
                          Ursprungligen postat av blackened
                          Förstår inte hur folk kan föreslå rovmalawi till ett 540?
                          Varför inte, det finns ju många rovisar som funkar i ett 540.
                          Hursomhelst ska det bli spännande att se vad roni väljer.
                          ||||

                          Kommentar

                          • roni
                            Användare
                            • maj 2003
                            • 183

                            #14
                            Det kommer att bli troffar igen men inte riktigt än, det blev lite malawi från min mor och far tills vidare. Golden, röd zebra med blå hannar och taiwan reef. Men jag har ju ett 350l som också står tomt så det blir nog troffar där eller så flyttar jag om. Tack för alla tips.
                            Mvh/Fredrik

                            Kommentar

                            Arbetssätt...