Efterlyser dig som odlar Victoriasjöciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    Efterlyser dig som odlar Victoriasjöciklider

    Jag har fått en förfrågan från en moderator på tyska afrikaciklid forum om jag kunde fixa några kontakter på akvarister som håller på med ciklider från Victoriasjön. Anledningen är ju att en del fiskar är på utdöende och i Tyskland så finns en grupp som försöker att odla dessa samt gärna vill komma i kontakt med Svenska odlare. Tydligen så importerades en del fiskar till Sverige i begynnelsen, men inte till mellaneuropa. Grabbarna vill gärna ha ett utbyte av erfarenhet och fiskar. Det finns ungefär 60 arter som odlas i Tyskland.

    Rädda Victorisjöcikliderna gruppen, så som jag nu har kallat den vore ett bra tillfälle att knyta kontakt med odlare i Tyskland.
    Om nån känner till vem eller vilka som fått eller odlat de första ciklider från denna sjö så vore jag tacksam om jag kunde få deras namn och epost.

    Ni kan maila till mig så vidarebefordrar jag era mailadresser till kontaktpersonen så att ni kan kommunicera med varandra på tyska eller engelska.
    Hör av er om ni har frågor.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se
Arbetssätt...