Little fish in deep water (efterlysning)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 3111

    #46
    Ursprungligen postat av Perikles
    Tar kust-till-kust tåget, dricker en bayer eller två och säger to-tyve å en halvfjärs till danskarna. Eller vad de nu brukar säga på andra sidan sundet.

    tåg..kan man åka sånt, e inte det dyrt? fast det där med bärs kanske inte var så fel, fast då kanske man gör en massa dumma affärer i danmark


    Peter
    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!

    Kommentar

    • Perikles
      Användare
      • december 2005
      • 658

      #47
      Ursprungligen postat av cichlids4fun
      tåg..kan man åka sånt, e inte det dyrt? fast det där med bärs kanske inte var så fel, fast då kanske man gör en massa dumma affärer i danmark


      Peter
      Tåget är billigt som tusan om man beställer biljetter någon månad före, men dyrt som f-n om man får för sig att åka lite mer spontant d.v.s med någon dags varsel. Fast vi är ju minst fyra stycken härifrån så att dela på en bil blir kanske billigare. Och det här med bärs, den är ju så god på andra sidan sundet, men då kanske man kommer hem med en låda Koi-karpar.
      Vi får se, snacka lite med Joel om han har tid och lust att följa med så snackar jag med Per B.
      Jag vet inte när detta projekt skall gå av stapeln, men det vore trevligt att göra en sådan tur.

      Cheers
      Jonne
      Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
      -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
      Cicero (106-43 f.kr)

      Kommentar

      • Bright_Blue
        NCS Medlem
        • juni 2004
        • 1582

        #48
        Tjena grabbar, kul ide. Jag var i köbenhavn förra sommaren och då var det väldigt utplockat på cichlidecentret och planteimporten var sådär. Ja det är möjligt att jag följer med för polaren och jag hade redan planerat samma resa med övernattning och så men vi kan ju kolla lite datum o så, bra ide och jag är intresserad av att följa med. Jag kan ta lite kort på dina caramba Peter, är borta i helgen men till nästa vecka så kan jag.

        Mvh/ BB

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • februari 2006
          • 3479

          #49
          Jag är alltid på att hänga med om det finns plats över också. Dock kommer jag inte ha plats för någon fisk förrän augusti, men det är alltid kul att kolla på fisk....

          /Jocke

          Kommentar

          • Per B
            Användare
            • september 2005
            • 1250

            #50
            Bäst att visa intresse i denna tråd innan (den eventuella) bilen är full.

            Så där, nu är det gjort: Perikles, cichlids4fun, Bright_Blue, Banderad och undertecknad. Alternativet är ju tåg men om i fall att...

            Men vad säger ni om besök cichlids4fun och Bright_Blue? Vi/jag kommer gärna in och kollar era akvarium någon dag.
            Senast redigerad av Per B; 15 juni 2006, 20:03.
            mvh Per

            Tanganyika och Västafrika i burkarna

            Kommentar

            • cichlids4fun
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 3111

              #51
              Tjenare.

              kanske skulle kolla vad de har för fisklista innan man åker, joel kanske har rätt att det är lite lågt i sommar och nya fiskar kommer först till hösten, själv ska jag flytta mitt i sommaren och kommer att vara lite upptagen då, men om nån tar tag i det så får vi se vad det lider, min kompis är säkert intresserad av en resa oxå, så det får bli en stor bil....Men om tåget är billigt och vi kan ha lite framförhållning kanske det kan vara en ide, hur är det med transport i köpenhamn då är det långt mellan ställerna som är värda besök eller går det att knalla, man har ju inte lust att bära fisklåda i flera km.


              Ni får gärna kika in nån dag, bara ni hör av er först då jag ju jobbar lite oregelbundet med 3 skiftet, så när ni bestämt er för ett besök på fastlandet så kolla sen hur jag jobbar...
              Mvh
              Peter

              don´t drink water-fish ..... in it!

              Kommentar

              • Perikles
                Användare
                • december 2005
                • 658

                #52
                Den här tråden har utvecklats till en östkusttråd, vilket är trevligt, men alla andra som har intresse får naturligtvis vara med och leka. Det låter som att en ev. Köpenhamnsresa skulle äga rum lite senare, det är ok för mig, det är lite hektiskt just nu. Men vi kan väl träffas i Peters lokal någon dag när det passar honom för lite pep-talk.
                Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                Cicero (106-43 f.kr)

                Kommentar

                • Per B
                  Användare
                  • september 2005
                  • 1250

                  #53
                  Jag tycker att det är ok att vänta med resan till början på hösten. Jag tycker också att det är mycket ok med ett besök hos dig Peter. Vi ringer först.
                  mvh Per

                  Tanganyika och Västafrika i burkarna

                  Kommentar

                  • Bright_Blue
                    NCS Medlem
                    • juni 2004
                    • 1582

                    #54
                    Du kan komma o ta en titt en dag i lokalen om du vill Per, skicka ett pm isf.

                    Kommentar

                    • Per B
                      Användare
                      • september 2005
                      • 1250

                      #55
                      Tack gärna Bright_Blue. Perikles och jag var faktiskt förbi igår efter att ha besökt Ciklider_för_skojs_skull. Men det stod ingen moppe utanför så vi åkte hem mot Öland. Men jag återkommer.
                      mvh Per

                      Tanganyika och Västafrika i burkarna

                      Kommentar

                      Arbetssätt...