Räkor med troffarna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zeke66
    Användare
    • maj 2006
    • 106

    Räkor med troffarna

    Kan man ha filter räkor ihop med troffarna då dom är grymt bra städare? Någon som har någon erfarenhet av detta?
    450 L med Tropheus Ilangi F1
  • blackened
    Användare
    • januari 2005
    • 1042

    #2
    Räkorna kommer bli mat, kanske rent av väldigt dålig sådan. Även om dina troffar nu är rätt små kommer dom förmodligen roa sig med att slita räkorna i stycken

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      #3
      Filter räkor? Menar du de som filtrerar vattnet efter föda?

      Om det är dem du syftar på hade jag inte testat. Dels tror jag Troffarna är lite väl tuffa för räkorna och dels vill de räkorna och Troffarna ha olika vattenvärden. Risken är stor att någon av arterna inte trivs samt att räkorna blir mat.

      Men, men - jag har inte testat och inte läst om någon som testat heller. Du kan bli först ut med det, men förbered dig på en "krasch".

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • zeke66
        Användare
        • maj 2006
        • 106

        #4
        Nä he he vill inte testa om det är så att det skadar mina troffar..Har en kaxig räka som jag köpte som amano men det var inte det då den nu är typ 10 cm med röda klor.Och den ser nu inte alls ut som mina andra amano. dels är den för stor och sen har den en annan teckning..Skumt och ingen vet vad det är för räka..Kanske matad med ryssar he he vem vet.Kanske snart ska koka den och ha den på mackan
        450 L med Tropheus Ilangi F1

        Kommentar

        • Christian Alfredsson
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 4122

          #5
          Har själv beställt 4 olika sorters räkor precis. Kanske ska prova...
          Christian Alfredsson
          http://www.zoopet.com
          http://www.christianalfredsson.com

          Kommentar

          • rent vatten
            Användare
            • november 2005
            • 530

            #6
            Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
            Har själv beställt 4 olika sorters räkor precis. Kanske ska prova...
            Jag har 5st Japonica räkor som jag inte vet vad jag ska göra med.Nu idag så startade jag ett 500L malawikar med filtermodul, tror ni jag kan ha mina räkor i filterhörnan.Tänkte där gör det säkert mycke nytta.Filterhörnan är på 26L så jag tror inte det blir för litet.Vad tror ni skulle det fungera.Ursäkta om jag tjuvade tråden.

            Kommentar

            Arbetssätt...