Venustus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jajja2

    Venustus

    Jag har införskaffat mig 3 st Nimbochromis venustus. Idag såg jag att en av dem saknar fenor på undersidan, en av dem har bara en och den tredje har båda! Det kan väl inte vara normalt, eller. ?

    Ngn som har Venustus hemma och som vet om fenorna skall vara där? Den som bara har en, har en liten liten utjutning där den andra fenan skulle suttit. Men den största av dem - den som inte har ngn - är helt slät på undersidan.

    Dessutom så är magarna insjukna på 2 av dem. I djuraffären (där jag köpte dem) förklarade de detta - då alla hade det - med att de inte fått mat eftersom de gjort renovering i affären. Detta skulle åtgärdas genom att mata!! fiskarna.

    Kan man gå tillbaka till affären med fiskarna, har man rätt att "reklamera" levande varelser? är det ngn som vet? Jag har haft dem i ngra dagar bara.
    Senast redigerad av Gäst; 21 maj 2006, 10:36. Anledning: felstavn
  • Dr.Atra
    Användare
    • oktober 2005
    • 42

    #2
    Syntes inte defekterna i butiken?
    "What is not done, cannot be undone."



    Matti Nykänen

    Kommentar

    • Mike_Noren
      Användare
      • februari 2003
      • 2695

      #3
      Antagligen inavelsdefekter, fast det är också tänkbart att det är skador (de kan ha hållits med fenbitande fiskar som yngel, och blivit av med fenor på det sättet).

      Om det går att reklamera eller inte beror nog på butiken.

      Kommentar

      • Bright_Blue
        NCS Medlem
        • juni 2004
        • 1582

        #4
        Håller med Mike. Jag tror att det är mkt inavel bland venestus min polare hade oxå defekta venestus, men hör med butiken tycker, annars kan du ju säga att du aldrig handlar där med.

        Mvh/ BB

        Kommentar

        • jajja2

          #5
          tror ni att även det med magen är pga inavel?

          Kommentar

          • deelay
            Användare
            • september 2002
            • 5394

            #6
            Ursprungligen postat av jajja2
            tror ni att även det med magen är pga inavel?
            Det handlar oftast om for lite mat bara, har det gatt for langt sa kan det va svart att fa dom i bra kondition och form igen men da ska det som sagt ha gatt langt.
            http://www.aquariumstockholm.se/

            Kommentar

            Arbetssätt...