Malar och Tanganyika ciklider.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Malar och Tanganyika ciklider.

    Jag är i färd med att starta upp en 100-litersburk med Multifasciatus Big Eye och Princessan av Burundi. Skulle min ancistrus-mal som jag har i ett annat avkvarium (som jag håller på att avveckla) få dyngspö om jag lät honom vara med i den nya burken?

    Jag vet att det kanske inte är den mest "biotopriktiga" fisken att ha där men det är en trevlig fisk som håller algerna borta.

    Vågar jag?

  • Gäst

    #2
    Jag har aldrig haft problem att ha ancistrus tillsammans med mina Tanganyika ciklider.



    //NJ

    Kommentar

    • Tascha
      Användare
      • oktober 2002
      • 214

      #3
      Har själva Ancistrusmalar i mitt Malawiakvarium och det har aldrig hänt att cikliderna ger sig på dom.
      Jag anser at du utan oro kan släppa i dom.


      /Roger
      /Roger

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Ok. Så ancistrus och snäcklekare borde kunna bo ihop utan att malen blir påpucklad och bortdriven, ait? Paranoid nybörjare som jag är funderar jag ändå på att låta malen bebo burken först så cikliderna snabbt vänjer sig vid den. Är det vettigt eller bara dumt?

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Låter vettigt, som en liten upplysning så tror jag att mina ancistrusar vid ett flertal tillfällen övertagit en snäcka från mina snäcklekare för att leka i den. Så mina ancistrusar har inga problem att sätta några multisar på plats

          //NJ

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            Tack för svaren! Nu börjar det förhoppningsvis bli dags att fylla tanken. Snart... kanske... =)

            Kommentar

            Arbetssätt...