Prickfråga?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • keni

    Prickfråga?

    Hej, är det nån som vet vad fisken heter som finns längst upp till vänster på den här sidan, blåsvart med vita prickar, köpte ett par såna men de blev söndermobbade av de andra, mest mbunas. Vilka sorter går den i så fall ihop med?
  • PsyM
    Användare
    • mars 2004
    • 460

    #2
    Fisken heter Tropheus Duboisi och kommer ifrån Tanganyikasjön. Den är bara prickig som ungdjur.

    Vilka fiskar som passar ihop med den låter jag vara osagt eftersom jag inte själv är någon troffe expert.. Men att ha dem i hop med mbunas från Malawi är kanske inte det mest vanliga.. men det kan säkert funka.

    artbeskrivning:
    Senast redigerad av PsyM; 29 april 2006, 09:52.
    Min Zoon
    Mitt 900 liters

    Kommentar

    • keni

      #3
      Tack för svaret PsyM, ska genast åka till handlaren o bonka lite vett i han, han sålde de som Malawi o det skulle inte va några problem sa han. O dyra var de med...

      Kommentar

      • blackened
        Användare
        • januari 2005
        • 1042

        #4
        Låter som en skum handlare hehe. Ang vilka fiskar den passar men, så ska det till att börja med vara en stor grupp för att fungera optimalt 20+ är det som gäller, även om just tropheus duboisi som du har kan fungera i mindre grupper. De hålls bäst tillsammans med andra tanganyika så som jullar, snäcklekare och hästnosar.

        Kommentar

        • PsyM
          Användare
          • mars 2004
          • 460

          #5
          Ursprungligen postat av keni
          Tack för svaret PsyM, ska genast åka till handlaren o bonka lite vett i han, han sålde de som Malawi o det skulle inte va några problem sa han. O dyra var de med...
          Glad jag kunde hjälpa Keni!

          Att handlaren sålde dem som Malawi är ju helt horribelt. Berätta gärna hur det gick med konfrontationen..
          Min Zoon
          Mitt 900 liters

          Kommentar

          • keni

            #6
            Ja, jag återkommer när jag tatt han i örat lite

            Kommentar

            Arbetssätt...