foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hakan60
    NCS Medlem
    • mars 2006
    • 26

    foder

    förslag på bra foder till troffar
  • Per B
    Användare
    • september 2005
    • 1250

    #2
    De flesta säger förmodligen räkmix. Men det finns andra skolor som säger pellets eller /och flingfoder. Testa sökfunktionen så får du läsning ett antal timmar framåt, dessutom ett antal recept på räkmix samt för och emot att använda olika foder.
    mvh Per

    Tanganyika och Västafrika i burkarna

    Kommentar

    • hakan60
      NCS Medlem
      • mars 2006
      • 26

      #3
      tack per
      gärna namn förslag på pellets eller flingor
      mvh håkan

      Kommentar

      • Per B
        Användare
        • september 2005
        • 1250

        #4
        Jag varvar Tropical Spirulina Super Forte tillsammans med räkmix. Pellets har jag ingen koll på.
        Senast redigerad av Per B; 17 mars 2006, 22:46.
        mvh Per

        Tanganyika och Västafrika i burkarna

        Kommentar

        • bmwpower
          Användare
          • december 2002
          • 1934

          #5
          Jag kör med sera vipan,räkmix,tropical spirulina,aqutic nature excell,ocean

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • mars 2004
            • 3187

            #6
            Jag kör med Aqutic Nature Excel (small,det är viktigt) och ibland Novo Rift sticks ,vilket innehåller mindre fett,vilket är bra,men tycker fisken blir slö om de får det för många dar irad.Som lördagsgodis ,och till nyanländ fisk ger jag Tropicals Super forte.Är dock skeptisk till den onödigt höga halten spirulina i den.All pellets får svälla i vtn minst 5 minuter innan matning,det är också viktigt ifall de skulle få i sig för mkt.
            Har även i många år kört med räkmix utan som helst problem förutom att det påverkar vattnet snabbare.
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • hakan60
              NCS Medlem
              • mars 2006
              • 26

              #7
              tack.
              nu skall jag iväg och handla foder.
              har ni förslag på en annan grupp troffar
              till mina red.kachese. akvarie 325 l.

              mvh håkan

              Kommentar

              • Sofus
                Användare
                • februari 2004
                • 190

                #8
                kanske blir lite trångt med två olika grpper i ett 325L? Eller hurmånga har du?
                1m³ afrika i vardagsrummet!
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=164682
                http://www.akvarieforening.se/

                Kommentar

                • hakan60
                  NCS Medlem
                  • mars 2006
                  • 26

                  #9
                  jag har 13 st red kachese
                  mvh håkan

                  Kommentar

                  • malawijanne
                    Banned
                    • november 2005
                    • 3217

                    #10
                    nej nu måste jag svara, jag har följt debatten med räkmix vara eller inte vara.
                    jag har kört det nu i ca 15 år utan problem.
                    och varför har jag gjort det, det är billigt, jag märker ingen skillnad på lekvillighet
                    det ger en väldigt bra färg på på fisken, sen vet så kommer debatten att rämixen sätter igen filtrena, jag har kört mina filtermattor i ca 10 år jag har aldrig gjort rent dom,
                    och jag matar mycketmvh janne

                    Kommentar

                    • ozric
                      Användare
                      • mars 2004
                      • 3187

                      #11
                      Hakan;ca 20 Kiriza blir mitt tips! =)
                      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                      c",)

                      Kommentar

                      • Robbe
                        Användare
                        • februari 2003
                        • 527

                        #12
                        Ursprungligen postat av malawijanne
                        nej nu måste jag svara, jag har följt debatten med räkmix vara eller inte vara.
                        jag har kört det nu i ca 15 år utan problem.
                        och varför har jag gjort det, det är billigt, jag märker ingen skillnad på lekvillighet
                        det ger en väldigt bra färg på på fisken, sen vet så kommer debatten att rämixen sätter igen filtrena, jag har kört mina filtermattor i ca 10 år jag har aldrig gjort rent dom,
                        och jag matar mycketmvh janne
                        Man kan undra vad du har för filtermattor som inte är rengjorda på 10 år.............
                        Jag kör själv räkmix varvat med OSI-spirulona flingor nu men förut körde jag bara pellets och flingor och jag kan säga att det är stor skillnad på belastningen på filtrena.Priset spelar nog bara in om man har en massa kar annars så tror jag inte att det är någon större skillnad om man bara har ett kar.Jag tycker att du Malawijanne idag ska ägna din lediga dag åt att rengöra dina filtermattor jag tror att det skulle behövas

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • november 2005
                          • 3217

                          #13
                          jag byter minst hälften av vattnet en gång i veckan, mina filterattor täcker hela gaveln, och jag kör dom med enbart luft med elrör, men jag kanske har en sådan bra biologisk balans i mina kar. ps det skulle nog ta lite längre tid att göra rent mina 150 baljor än en enda dag.
                          sedan det viktigaste av allt varför skulle jag göra det dom fungerar och det är inte mycket skit i dom. mvh janne

                          Kommentar

                          Arbetssätt...