MC/OB Lombardoi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #31
    Ursprungligen postat av Björn
    Jag köpte fiskarna från en av Sveriges största grossister, som i sin tur köpt dom (vuxna) från en privatperson. Därför är ursprung okänt. I grossistens lista kallades dom som sagt för "Gul mC zebra Florida" eller något liknande, för att dom påminde en del om de fiskar Laif De Mason odlar. Mer än så vet jag inte. Får väl, som Jonas sa, se hur dom blir när dom vuxit lite mer. Oavsett om dom är "nya" eller korsade så tycker jag det är en rätt läcker fisk =)

    Mvh
    Björn
    Klart det e kul me läckra fiskar... det som kanske kan vara lite läskigt e väl att en stor grossist köper in från privatperson där fisken har okänt ursprung och sedan kallar som nått med florida för dom likanr nått som odlas i florida... kanske bara jag som e lite känslig mot sådant =)
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • Björn
      Användare
      • april 2002
      • 787

      #32
      Eftersom dom inte sålde dessa fiskar till butik utan direkt till mej och dessutom talade om historien bakom så ser jag inget problem. Men efter 3½ år i branchen blir man kanske lite avtrubbad... =)

      Mvh
      Björn
      fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

      Kommentar

      • deelay
        Användare
        • september 2002
        • 5394

        #33
        Ursprungligen postat av Björn
        Eftersom dom inte sålde dessa fiskar till butik utan direkt till mej och dessutom talade om historien bakom så ser jag inget problem. Men efter 3½ år i branchen blir man kanske lite avtrubbad... =)

        Mvh
        Björn
        aja det va ju en annan sak, trodde dom köpte in ett gäng som dom grossa till butiker hit o dit =)
        http://www.aquariumstockholm.se/

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #34
          titta på ciklidlekens foto galleri så är dom ruskigt lika björns gul ob. men det lustiga var att jag köpte sådana från göran på ciklidleken och mina yngel hade inte den färgen alls mvh janne

          Kommentar

          • Björn
            Användare
            • april 2002
            • 787

            #35
            Jag har tittat på fotot på Görans sida och jag håller med om att dom är lika. Så det är ju konstigt att avkomman inte är alls lika. Håller på att kolla lite med grossisten om det är någon som minns mina fiskar och vet vart dom kommer ifrån. Detektivarbetet fortsätter! =)

            Men är det inte konstigt att INGEN annan känner igen denna fisk? Om det är en avelsvariant borde det ju finnas mer än min lilla grupp?

            Mvh
            Björn
            fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • november 2005
              • 3217

              #36
              som jag skrev förut så hade jag odlat på dom förut, men jag vet att kent i nol köpte samtidigt som jag, ring honom vet jag eller ring till göran på ciklideken,
              .
              dom har nog fullt upp så dom sitter nog inte vid datan

              Kommentar

              • ozric
                Användare
                • mars 2004
                • 3187

                #37
                I värsta fall så har väl de som odlat på de du nu har Björn och genast lagt ner det för att det blivit skumma yngel (bastarder). Men jag hoppas INTE på det.
                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                c",)

                Kommentar

                • Björn
                  Användare
                  • april 2002
                  • 787

                  #38
                  Jaja, vi får väl se vad som händer när dom växer till sej lite. Några av de största ob-ynglena har börjat få gula sömmar på rygg och stjärtfena. Lite spännande är det allt!

                  Mvh
                  Björn
                  fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

                  Kommentar

                  Arbetssätt...