Antal troffar till ett 540kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • december 2002
    • 1934

    #16
    Med dom måtten du nämner är det en 10mm i botten och sidor
    Det karet jag fick offert var 160x50x60
    Men jag hittade en offert på samma mått som du önskar och ett sådant med aluram med måtten 150x55x70 ligger på ca 6-8000kr beroende på leverantör

    Kommentar

    • blackened
      Användare
      • januari 2005
      • 1042

      #17
      Ja jävlar, här snackar vi överpris!

      Kommentar

      • Jonas E
        Användare
        • februari 2003
        • 2533

        #18
        Här är det helglas som gäller =) Men det får tiden visa, ska inte ha det förräns i sommar/tidig höst. Så det är ett tag att leta upp ett kar på. Annars får jag väl bygga själv.

        och ett jäkla överpris du fått bmw, ett 540 kostar runt 2500kr nytt, inte på de billgaste stället. Det blir ett sånt ifall jag inte hittar ett 150*55*70 för under 3500kr (då det är spec. beställt får man räkna högt)

        en 170*75cm 10mm tjock ruta kostade 700kr för min polare via akvarieaffären. Det borde inte vara några problem att fixa glas via det stället för ca 3000kr eller köpa det färdigt till under 5000kr.
        Senast redigerad av Jonas E; 24 januari 2006, 22:39.
        /Jonas
        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

        Kommentar

        • blackened
          Användare
          • januari 2005
          • 1042

          #19
          Jag skickade förfrågan till PWSS i somras och fick svaret att ett 160*60*55 (l*b*h) skulle gå på 2800:- med 10mm glas, 3300:- med 12mm glas. Att ett kortare kar med tio cm till i djup skulle kosta dubbelt så mycket låter galet.

          Kommentar

          • m[A]use^
            Användare
            • december 2005
            • 909

            #20
            Här har jag ju en gammal tråd! Måste lära mig o kolla sök funktionen innan ja ställer frågor! hehe...

            Funderar nog på korallsand o kalksten för vattnets egenskaper. Är ju inte dags än men inte så långt i framtiden ändå. Så det kan vara värt å börja planera lite nu!
            Min zoon
            -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
            Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
            http://www.malawifreaks.se/forum

            Kommentar

            • deelay
              Användare
              • september 2002
              • 5394

              #21
              Sköt dom som du sköter din övriga riftlakes så kommer det funka strålande. Kanske lite mer drag i vattnet... eller iof, det gäller inte dig som redan har tokdrag i vattnet =)
              http://www.aquariumstockholm.se/

              Kommentar

              • m[A]use^
                Användare
                • december 2005
                • 909

                #22
                Hehe blir nästan sjösjuk när man glor i 720:et här hemma!
                Senast redigerad av m[A]use^; 23 maj 2007, 22:12.
                Min zoon
                -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                http://www.malawifreaks.se/forum

                Kommentar

                • johho
                  Användare
                  • mars 2007
                  • 1825

                  #23
                  Jag har ju 585 liter.

                  19 Moori, 2 Calvus, 2 Leleupi. Om jag skulle skaffa en Troffesort till. Hur många kan jag slänga i? Tänkte Ikola isf. Eller nån Black. Eller ska jag strunta i det över huvud taget? Hade vart fint med en svart variant och Ikola är ju riktigt snygga.

                  Kommentar

                  • Anders O
                    Användare
                    • mars 2007
                    • 49

                    #24
                    Ursprungligen postat av Jonas E
                    Här är det helglas som gäller =) Men det får tiden visa, ska inte ha det förräns i sommar/tidig höst. Så det är ett tag att leta upp ett kar på. Annars får jag väl bygga själv.

                    och ett jäkla överpris du fått bmw, ett 540 kostar runt 2500kr nytt, inte på de billgaste stället. Det blir ett sånt ifall jag inte hittar ett 150*55*70 för under 3500kr (då det är spec. beställt får man räkna högt)

                    en 170*75cm 10mm tjock ruta kostade 700kr för min polare via akvarieaffären. Det borde inte vara några problem att fixa glas via det stället för ca 3000kr eller köpa det färdigt till under 5000kr.
                    Jag har ringt och kollat vad en bottenruta kostar till mitt 600l som sprack 58x198cm 10mm
                    kostar 1650kr en framruta 59x198 8mm kostar 1050kr hos glasnilsson i Helsingborg det är rättså dyrt men det verkar som försäkringsbolaget ersätter skadan
                    Anders ohlsson
                    klippan

                    Kommentar

                    Arbetssätt...