projekt 40x40x40

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tennessee
    Användare
    • januari 2006
    • 46

    #31
    Hej nu har ocellatusen varit i akvariet i en vecka och jag har gjort lite iaktagelser och vill gärna ha lite kommentarer på dom..

    Jo för det första så läste jag här på forumet för någon dag sedan att hanen har orange "kam" på ryggfenan medans honan har vit. Det skulle betyda att jag har 1 hane och 5 honor (möjligen att en hane inte färgat ut). Alla 5 "honorna" har flyttat in i var sin snäcka och det är ca 10 cm radie på reviren (nu är ju detta lite mycket fisk i karet så reviren kan inte vara större). Men hanen han har flyttat in i en av dom största grottorna i röset. Reviren spelar ingen som hälst roll när det är matdax då alla ställer sig 10 cm ovan sanden i ett av hörnen och väntar på att maten skall sjunka ner.. Visst det är lite gruff men inget farligt och det är mest hanen som kan simma över dom andras revir och spänna upp sig.

    Men är det inte konstigt? Detta är ju inget alls av vad man har läst om ocellatus dom skall ju vara agresiva och ättriga. Eller är detta bara en inkörningsfas? Hur tror ni det kommer bli om jag släpper i jullar i karet kan jag förstöra hela den här "fina" harmonin? Vad har ni för terorier? Eller kan det vara som med en del andra ciklider att pga att jag har så många på liten yta så blir det en harmonisk grupp? (tänkte typ dubbar m.m. desto mer man har desto bättre)
    MvH Mattias
    222 L Malawi

    Kommentar

    Arbetssätt...