Troffetråden 2006

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne_K
    Användare
    • februari 2006
    • 777

    jag kör med spriulina super forte, räkmix och lite från malawi flingorna.. har funkat bra än så länge

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      Ursprungligen postat av Sofus
      ang. att absorbera astaxanthin, jag har en bekant som tänkt testa det (och jag själv funderar lite på det till mina dubbar då jag redan hade nygjort en sats räkmix när jag köpte in astaxanthinet). Har någon prövat på det, och isf hur fungerade det? ozric lät inte så positiv, vad hände för dig?
      Det påverkade inte magarna men honorna fick en mer orangegul färg under en tid,vilket inte var så lyckat. Har succesivt gått tillbaka nu,tackålov.Även på hanarna märktes det. De ÄR iofs mer åt det oranga från början men en av dem blev nästan aprikos (jo,det är sant!)
      Testade på ett 20-tal unga Nkonde Yellow också för nåt år sen och det blev fiasko det med;de fick en mer smutsgul/orange färg än den skimrande guldgula de ska ha över största delen på kroppen.
      Kanske gav jag alldeles för mkt men nänä;inget mer Astaxanthin till mina troffar nu!

      Är mkt skeptisk till JBL-sticksen också faktiskt. Misstänker att för mkt av det fodret ger fisken en gråmurrig anti-lyster,eller hur jag nu ska förklara mig. Tror det gäller Super Forte också. Det får mina bara när jag är lat eller får lust att "speeda" upp dem =)

      Till mina troffar funkar inte AN Basic - det blir rännskita direkt! De kan bli aningens lösa av AN Exel också men det verkar inte störa fisken märkbart.
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 3111

        Tja joel.

        kollade lite i mina länkar och hittade dessa:

        har för mig att stavningne ska vara chisanse.




        Peter
        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • Bright_Blue
          NCS Medlem
          • juni 2004
          • 1582

          Tjena Peter. Bilderna du länkade till var ju inte så lika som gruppen jag köpte igår. De var skitsnygga när vi släppte ner dem i akvariet och förhoppningsvis så blir de inte så skygga. Tyvärr kan jag inte lägga upp bilder för mina bilder blir alltid för stora (över 100kb) så om någon kan berätta vad jag gör för fel när jag lägger in bilderna i datorn så vore jag tacksam.


          Mvh/ BB

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • februari 2006
            • 3479

            Förminska bilderna i typ paint eller något sådant program Joel.

            /Jocke

            Kommentar

            • Bright_Blue
              NCS Medlem
              • juni 2004
              • 1582

              Jag försökte det igår men det gick inte heller. Men det beror väl på att jag gjorde fel.

              Kommentar

              • Banderad
                Användare
                • februari 2006
                • 3479

                I paint går man in under bild/ändra storlek. Sedan är det bara att ändra.

                /Jocke

                Kommentar

                • blackened
                  Användare
                  • januari 2005
                  • 1042

                  Min dominanta hona som nu nått drygt 8cm Det utvecklar sig bra!

                  Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                  Jämför med denna bild på samma fisk, tagen 12 mars:

                  Senast redigerad av blackened; 06 maj 2006, 16:49.

                  Kommentar

                  • deelay
                    Användare
                    • september 2002
                    • 5394

                    TJO!
                    Fick hem troffarna i torsdags... matade lite försiktigt igår och i morse med Tropicals spirulina forte, bör man fortsätta med samma några dagar till eller kan man mala ner några Aquatic Natur excel kulor till dom ikväll, är som sagt första gången med trofffar så tips angående variationen med foder i starten vore kanon, för dom vill verkligen ha mat =)
                    (se bilden hur dom följer fingrarna även nere vid botten)

                    Är det vanligt att dom dominerande håller sig lite mer i bakgrunden... dom 2 största hanarna känns lite mer avaktande mot mig än vad resten av mobben är, dom kommer iof också fram men det tar inte 1s som der gör för dom andrautan dom kommer först när man satt sig ner framför burken typ. Ingen som ser sjuk än så länge iaf =)
                    http://www.aquariumstockholm.se/

                    Kommentar

                    • blackened
                      Användare
                      • januari 2005
                      • 1042

                      Det är normalt. De bryr sig mer om sina revir än om dig helt enkelt

                      Kommentar

                      • Cutekid
                        Användare
                        • januari 2003
                        • 3368

                        En tropheus som inte kommer fram mot dig ska man ha under uppsikt tycker jag. Man ska inte bli livrädd bara för att de håller sig undan lite men ett normalt tecken är ju att samtliga kastar sig mor rutan när man kommer fram.
                        Carl

                        Besök petrochromis.com´s forum:

                        http://petrochromis.com/phpbb3/

                        Kommentar

                        • deelay
                          Användare
                          • september 2002
                          • 5394

                          Ok om vi säger att en fisk håller sig mer i bakgrunden och inte vill komma fram och äta ordentligt men det är inte bukvattensot utan han andas o ser ut som vanligt utan trådavföring... vad brukar ni göra då?
                          Det är som sagt en hel del saker att lära sig anngående deras beteende... känns inte riktigt som dom har samma uppförande som malawi och det är därför lätt att misstolka vissa saker som sker när man är innrotad på malawi sedan 25år.
                          Senast redigerad av deelay; 06 maj 2006, 19:55.
                          http://www.aquariumstockholm.se/

                          Kommentar

                          • Bright_Blue
                            NCS Medlem
                            • juni 2004
                            • 1582

                            Bild på min Ikola-grupp om allt funkar.

                            Kommentar

                            • Bright_Blue
                              NCS Medlem
                              • juni 2004
                              • 1582

                              Tack Joakim. Fan vad kul att det funkar, nu ska jag lägga upp lite mer bilder.

                              Kommentar

                              • Bright_Blue
                                NCS Medlem
                                • juni 2004
                                • 1582

                                Dubbe-gruppen.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...