Snäckor till snäcklekare..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne_mull
    Användare
    • november 2005
    • 60

    Snäckor till snäcklekare..

    Kan dessa funka till snäcklekare eller är de för små?

    Varunamn: SNÄCKOR,I KORG CA 60ST
    Varuinformation: Snäckor. För dekoration av blomsterarrangemang m.m. Levereras i en korg.

    Ca 20x25 mm. Förp med ca 60 st.


    Välkommen till Panduro! En DIY-värld full av färg, garn, papper, lera, pärlor, tyg, DIY-kit med mycket mera vare sig du är nybörjare eller pysselproffs.
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    jag har haft såna snäckor till mina multisar och det funkade. Men dom var lite större ser jag nu. 3-4 cm
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • Danne_mull
      Användare
      • november 2005
      • 60

      #3
      Ursprungligen postat av Wilhelm
      jag har haft såna snäckor till mina multisar och det funkade. Men dom var lite större ser jag nu. 3-4 cm

      Måste alla vara lika stora? Det finns satser med lite olika storlekar på snäckor..De väljer väl ändå ut vissa snäckor?!

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        #4
        De behöver inte alls vara lika stora. Omväxling förnöjer - de trivs med att välja ut ett passande skal.

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          #5
          Det roliga är ju att om de hittat rätt skal men det ligger på fel plats, så tar de skalet i munnen och ställer det där det ska vara. [:-)]
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • Danne_mull
            Användare
            • november 2005
            • 60

            #6
            Dom verkar ju hur kul som helst..

            Kommentar

            • PatrikMalmo
              Användare
              • maj 2005
              • 4642

              #7
              Snäckskalslekare är verkligen några av de roligare cikliderna rent beteendemässigt. Ett gäng snäckskal, nåra firrar och ett bra lager fin sand - där har man många, många härliga timmar framför akvariet!!

              Hilsen,

              P
              Ingen fisk har läst böckerna.

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Ja visst är multisar en kul fisk men de tycks inte bli nöjd med inredning både faxekalk,snäckor och sanden åker som en jojjo runt i karet,otroligt att så små fiskar kan gräva så mycket!

                mvh Lennart

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  #9
                  Multisar är väl den värsta grävmaskinen bland snäckskalslekare? Jag hade Ocellatus en stund och jag tyckte de grävde lagom mycket...inte mer än att placera snäckorna.

                  Kommentar

                  • Mr.Gerhard
                    Användare
                    • februari 2004
                    • 65

                    #10
                    de gräver mycket, men de gräver som mest när de har/eller är på gång med yngel. De verkar gräva så mycket som de tycker är ett tillräckligt försvar för deras yngel. Jag har en massa multisar i ett 720 och de går ensamma i det. Det skiljer sig ifrån fisk till fisk hur mycket det gräver. En del gör jättestora gropar medans andra gräver lite grann.
                    720

                    Kommentar

                    • Mr.Gerhard
                      Användare
                      • februari 2004
                      • 65

                      #11
                      glömde tillägga att jag har ungefär 300 snäckor i karet, mest vinbergrgsnäckor och en del snäckor ifrån t-sjön, men de verkar gilla lite större snäckor som vinbergssnäckan.
                      720

                      Kommentar

                      • PatrikMalmo
                        Användare
                        • maj 2005
                        • 4642

                        #12
                        I relation till fiskens storlek undrar jag om inte Multisar klipper rekordet av grävande ciklider? Har hört flera som kallar dem grävmaskiner, och det är rätt passande. Många mellanamerikanare möblerar ju också om mycket, men deras storlek gör att iaf jag inte blir lika förvånad över att det sker. Mina stappersi gräver lagom mycket tycker jag. Flyttar runt lite snäckor och gör lite hål, men aldrig ner till botten. Skoj att se dem "passa in" ett snäckskal - de sätter munnen emot och kämpar som attan!!

                        Hilsen,

                        P
                        Ingen fisk har läst böckerna.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...