Har ni märkt......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    Har ni märkt......

    Har ni märkt att de flesta trådarna handlar om Tanganyikaciklider på forumet afrikanska ciklider, jag har alltid tyckt att det varit mest malawisnack innan men det verkar som tanganyikacikliderna har tagit över. Håller det på att bli ett maktskifte? Jag har precis blivit tangantikafrälst.

    Mvh/ BB
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Tja, eftersom de inte duger att titta på får man väl snacka om dem )
    Tony Englund

    Kommentar

    • mpimbwe
      Användare
      • december 2004
      • 170

      #3
      Haha, klockrent Tony
      /Andreas (Karlstad)

      Under uppbyggnad:
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=353092

      (1000L, 840L, 2*720L, 2*540L, 3*375L, 240L, 3*222L, 2*200L, 9*180L, 2*105L, 9*54L)

      Kommentar

      • Fr BuBu
        Användare
        • mars 2004
        • 126

        #4
        Det var bara bland det roligaste jag har läst på länge Tony. Fast förlåt alla Tanganyikafrälsta men den satt som en smäck!
        Jaha så har man blivit en skånsk norrbottning då!

        Kommentar

        • Mr.Fish
          Användare
          • maj 2004
          • 1403

          #5
          Ännu ett Vetenskapligt inlägg :" Håller det på att bli ett maktskifte? " ???????????????
          Maktskifte om vad?, är det , vissa, ciklidister lägger möda på ? 1/ För att kunna kränga avkomma 2/ För att "man måste vara mainstream , TeX : betala 1000:- för en" real-ilangi"

          -Tagga av o skaffa ENBART CIKLIDER, som just DU vill HAAAAAAAAAAAAA!!!!!!
          LYRISKT, VA ! Summa av mumma, skit i "most-wanted" Hälsn. "my presious"

          Kommentar

          • maltandis
            Användare
            • oktober 2003
            • 1567

            #6
            Vi har både malawi, tanganyika och diskus. Tycker det är svårt att välja, alla är ju fina.
            /Jocke
            Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

            Kommentar

            • Mr.Fish
              Användare
              • maj 2004
              • 1403

              #7
              Du har så rätt Jocke; mina favoriter skiftar från dag till dag ( inkl.Ciklider,karpar,laxkarpar,
              ,malar, etc.!!) ,så -alla ni som tror att att vi -riktiga- akvarister, är "mode-flugor"
              GLÖM DET! Jag vet att många har hittat sina "fack" -men är inte för det
              "mode" medvetna = Bryr sig inte. Jag ,själv, är mång-hållare, dvs, jag håller på med allt; men basen ligger hos Ciklid-släktet. -Mr.Fish-

              Kommentar

              • Laesk
                Användare
                • februari 2004
                • 2447

                #8
                Jag skulle nog vilja påstå att syd och centralamerikaner är på frammarsch..

                Enda i malawiväg jag har är 1+1 Protomelas steveni taiwan ihop med centralare i ett 720, funkar galant! Sen 3st bright blue zebra, som strykfisk till en flowerhorn

                100% ggr mer attityd å personlighet i centralare. (nu kommer nån skriva: då har du inte testat 3-4 cm:ers snäcklekare, dom har attityd om inte annat) osv osv
                Lennart "Laesk" Axelsson
                http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                With CANON you can!

                Kommentar

                • sacha
                  Användare
                  • juni 2005
                  • 59

                  #9
                  Äre inte så att tanganyika har ett mer speciellt beteende!? vs malawi !? kanske därför de blir mer disskusion om dom...

                  Jag vet inte

                  Kommentar

                  Arbetssätt...